شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 387 |
171 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۳.۹ ریشتری در بومهن گفت: احتمال وقوع زمین‌لرزه با شدت بالاتر وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از فارس، رضا کرمی‌محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درباره وقوع زمین‌لرزه ۳.۹ ریشتری در پایتخت اظهار داشت: این […]

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۳.۹ ریشتری در بومهن گفت: احتمال وقوع زمین‌لرزه با شدت بالاتر وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از فارس، رضا کرمی‌محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، درباره وقوع زمین‌لرزه ۳.۹ ریشتری در پایتخت اظهار داشت: این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین و حوالی بومهن تهران به وقوع پیوسته است.

وی افزود: زمین‌لرزه‌هایی با قدرت ۲ تا ۳ ریشتری و حتی نزدیک به ۴ ریشتر سالانه ۲ تا ۳ بار در تهران و حوالی آن به وقوع می‌پیوندد واین موضوع حکایت از این دارد که همه شهروندان باید آمادگی نسبی داشته باشند.

 رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه زمین‌لرزه به وقوع پیوسته ۳.۹ ریشتری احتمال دارد پیش‌لرزه باشد گفت: اینکه زمین‌لرزه با شدت بالاتری به وقوع بپیوندد موضوع عجیبی نیست.

وی با تأکید بر اینکه همیشه در تهران به دلیل گسل‌های فراوان احتمال وقوع زمین‌لرزه بزرگ وجود داشته است گفت: اینکه زمین‌لرزه‌ای با شدت بیشتر به وقوع بپیوندد در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم به بیرون از منزل نروند و فقط در منازل خود نقاط امن را در صورت وقوع زمین‌لرزه احتمالی بشناسند و آمادگی داشته باشند.

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در پی وقوع زلزله تهران ۵ استان به حالت آماده باش در آمدند.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری عصر روز یکشنبه در تهران، ۵ استان کشور به حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان‌های تهران، قم، سمنان، البرز و مازندران تا ۲۴ ساعت آینده به حالت آماده باش هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور بیان کرد: با توجه به گزارشات ارسالی، سطح آماده باش در حالت زرد قرار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید