جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 390 |
157 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

بانک مسکن با صدور اطلاعیه ای از تمدید وام بدون سپرده خرید مسکن خبر داد. سقف وام مذکور در تهران و مراکز استان ها، برای خرید انفرادی ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌ها برای خرید انفرادی ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۲۰ میلیون تومان است. به گزارش […]

بانک مسکن با صدور اطلاعیه ای از تمدید وام بدون سپرده خرید مسکن خبر داد. سقف وام مذکور در تهران و مراکز استان ها، برای خرید انفرادی ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌ها برای خرید انفرادی ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۲۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از کاماپرس، این مدل وام خرید مسکن در قالب طرحی به نام طرح 82 پرداخت می شود و در واقع بانک مسکن در تازه ترین اقدام خود، مهلت بهره مندی متقاضیان از وام های متنوع طرح ۸۲ را تا پایان شهریورماه۱۴۰۰ تمدید کرده است.

شایان ذکر است در طرح 82 بانک مسکن نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در حال حاضر 18درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده حداکثر 60 ماه است.

جزئیات اطلاعیه جدید بانک مسکن

بنا به گزارش ایسنا، بانک مسکن در اطلاعیه خود اعلام کرده است: به منظور تمدید مدت استفاده از منابع ناشی از صدور اوراق رهنی مذکور، در راستای مساعدت با خریداران واحدهای مسکونی و پاسخگویی به تمامی در خواست‌های واصله و تعهدات ایجاد شده توسط شعب و با در نظر گرفتن تعطیلی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، بدین وسیله مهلت استفاده از تسهیلات طرح ۸۲ تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تمدید می شود.

در این راستا اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور مشمول درخواست‌هایی می‌شود که پیش نویس قرارداد آن حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ تنظیم و قرارداد ذیربط حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

تمامی شعب بانک مسکن به متقاضیانی که تا پایان شهریور سال آینده درخواست بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دارند، تسهیلات موصوف را به صورت توام (بخشی از محل اعتبار داخلی بانک و بخشی از محل خرید اوراق مذکور) پرداخت خواهند کرد.

پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده که از دی ماه سال جاری به متقاضیان پرداخت می‌شود به نحوی است که نیمی از مبلغ تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و مابقی از محل منابع بدون سپرده (مجموعا تا سقف‌های تسهیلات خرید مسکن اوراق گواهی حق تقدم ) پرداخت می‌شود.

مثال نحوه استفاده از وام بانک مسکن

برای شفاف سازی این وام ، بانک مسکن مثالی به شرح زیر نیز در سایت خود آورده است.

فرد متقاضی که در تهران قصد خرید واحد مسکونی دارد چنانچه از تاریخ صدور پروانه ساختمانی ملک مورد نظر حداکثر 25 سال سپری شده باشد مشمول تسهیلات 100 میلیون تومانی است که برای استفاده از این مقدار تسهیلات صرفا لازم است برای 50 میلیون تومان از آن اوراق خریداری نماید و 50 میلیون تومان باقی مانده را بانک از محل بدون سپرده پرداخت می کند.

به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید