سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-03-19
کد خبر: 557 |
758 بازدید
0
20
ارسال به دوستان
پ

یک مقام مسئول ارشد در وزارت راه و شهرسازی از آغاز مرحله جدیدی از ثبت نام مسکن حمایتی برای اقشار کم درآمد در آینده نزدیک خبر داد. به گفته وی برای زمین مورد نیاز احداث این خانه ها، قانون اراضی 99 ساله را در نظر گرفته که اصطلاحا به آن زمین رایگان می‌گویند. به گزارش […]

یک مقام مسئول ارشد در وزارت راه و شهرسازی از آغاز مرحله جدیدی از ثبت نام مسکن حمایتی برای اقشار کم درآمد در آینده نزدیک خبر داد. به گفته وی برای زمین مورد نیاز احداث این خانه ها، قانون اراضی 99 ساله را در نظر گرفته که اصطلاحا به آن زمین رایگان می‌گویند.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از کاماپرس، با تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید مسکن به زودی شاهد تحولات جدید و مثبتی در حوزه مسکن خواهیم بود و اقشار فاقد مسکن به خصوص اقشار کم درآمد چشم انداز تازه ای از تحقق رویای خانه دار شدن را پیش چشم خود خواهند دید.

متقاضیان بدون نگرانی ثبت نام کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی تازه ترین اخبار در این زمینه را با خبری درباره تغییر سامانه و سایت ثبت‌نام مسکن حمایتی اطلاع رسانی کرده و گفته است:  به زودی ششمین دوره ثبت‌نام مسکن حمایتی آغاز می‌شود. البته یکسری امکانات جدید به این پروژه و طرح مسکن حمایتی اضافه شده است و فارغ از نام و… سیاست دولت این است که حداکثر حمایت از پروژه مسکن حمایتی را انجام دهد بنابراین متقاضیان از این بابت نگران نباشند و بدون نگرانی ثبت نام و مراحل بعد از آن را طی کنند.

محمود زاده تصریح کرد:  هر تصمیمی که دولت سیزدهم برای پروژه مسکن حمایتی بگیرد شامل حال متقاضیان و ثبت نام کنندگان مسکن ملی هم می‌شود و متقاضیان مسکن ملی در این باره هیچ نگرانی نداشته باشند.

زمین رایگان با اجاره سالانه مختصر

وی درباره رایگان بودن زمین در طرح جدید مسکنی اظهار داشت: درباره زمین مورد نیاز ساخت مسکن حمایتی قانون اراضی 99 ساله را در نظر گرفته که اصطلاحا به آن زمین رایگان می‌گویند. در پروژه‌های حمایتی قیمت زمین را از قیمت تمام شده مسکن جدا می‌کنیم و این اراضی تقریبا رایگان است و با یک اجاره مختصر که به صورت سالانه پرداخت می‌شود این اراضی به صورت 99 در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی  همچنین درباره مسکن مشارکتی  توضیح داد: البته مسکن مشارکتی موضوع کاملا متفاوتی دارد که در این پروژه‌ها آورده دولت زمین با قیمت کارشناسی است و سازنده با برآورد قیمت تمام شده، در این پروژه حضور پیدا می‌کند و پس از اتمام کار تقسیم سهمی بین دولت و سازنده صورت می‌گیرد. این پروژه‌های مشارکتی تولید مسکن برای گروه و دهک‌های متوسط به بالا هستند. اما ساختار پروژه‌های مشارکتی کاملا متفاوت است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید