پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 735 |
3164 بازدید
0
36
ارسال به دوستان
پ

برای اهالی شهرک‌های اطراف چیتگر دسترسی به مناطق مرکزی یا نقاط مختلف تهران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. استفاده از امکاناتی نظیر دانشگاه، بیمارستان، مراکز دولتی و … باعث می‌شود که ساکنین این منطقه برای رفت و آمد یا عبور و مرور به فکر چاره باشند یا اگر قصد خرید ملک و آپارتمان در […]

برای اهالی شهرک‌های اطراف چیتگر دسترسی به مناطق مرکزی یا نقاط مختلف تهران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. استفاده از امکاناتی نظیر دانشگاه، بیمارستان، مراکز دولتی و … باعث می‌شود که ساکنین این منطقه برای رفت و آمد یا عبور و مرور به فکر چاره باشند یا اگر قصد خرید ملک و آپارتمان در این منطقه را دارند، به دنبال راههای دسترسی آسان به مناطق مختلف تهران باشند.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از ایسنا، یکی از بهترین امکاناتی که در این منطقه برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده، مترو است. در ادامه با متروی چیتگر آشنا می‌شوید.

متروی نزدیک دریاچه چیتگر

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به دریاچه چیتگر ایستگاه چیتگر است. ایستگاه متروی چیتگر یکی از ایستگاه‌های خط پنج مترو تهران است. این ایستگاه در کیلومتر 8 آزادراه تهران – کرج روبه روی کارخانه بهنوش و بلوار کوهک قرار گرفته است.

تاریخچه متروی چیتگر

ایستگاه متروی چیتگر در 11 خرداد 1384 تأسیس شده و دارای 4500 متر مربع فضای سرپوشیده و 11600 متر مربع فضای باز است. با توسعه خطوط متروی تهران، ایستگاه متروی چیتگر مبدأ غربی خط 9 متروی تهران و خط 11 مترو محسوب خواهد شد.

امکانات موجود در ایستگاه متروی چیتگر

ایستگاه متروی چیتگر نیز همچون دیگر ایستگاه های مترو تهران دارای امکانات مناسبی است که آسایش و رفاه شهروندان را تأمین می‌سازد. این امکانات شامل تلفن عمومی، پله برقی، دفتر اشیاء گم شده، رمپ، آب سردکن، سرویس بهداشتی عمومی، نمازخانه، پایانه اتوبوسرانی، پارکینگ عمومی، دفتر پلیس مترو، پایانه تاکسیرانی، سوپرمارکت و غرفه‌فروش عطر است.

خطوط اتوبوسرانی

این ایستگاه مترو مبدأ و مقصد بسیاری از خطوط اتوبوسرانی نیز هست که دسترسی شهروندان را به قسمت‌های مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق شمالی و غربی آسان کرده است.

خطوط اتوبوسرانی منتهی به این ایستگاه عبارتند از:

– خط 251: ایستگاه مترو چیتگر به شهرک دانشگاه (منطقه 21)

– خط 326: ایستگاه مترو چیتگر به تقاطع همت و شریعتی (سه راه ضرابخانه)

– خط 328: ایستگاه مترو چیتگر به پایانه شهید جوزانی و دریاچه (شهدای خلیج فارس)

چشم‌انداز متروی دریاچه چیتگر در سال‌های آتی

طی 5 سال آینده خط 10 متروی تهران به سمت دریاچه چیتگر منتقل می‌شود. عملیات اجرایی در حال حاضر در ایستگاه دریاچه چیتگر در حال انجام است. خط 10 متروی چیتگر حدود 43 کیلومتر طول دارد. این خط مترو از فلکه سوم تهرانپارس آغاز  و تا وردآورد ادامه می‌یابد. در حال حاضر حدود 14 کیلومتر از این خط در حد فاصل میدان دریاچه چیتگر تا میدان کتاب و در ادامه تا نمایشگاه بین‌المللی در دستور کار است.

با توجه اینکه برای بسیاری از ساکنین استفاده از وسایل نقلیه شخصی امکان‌پذیر نیست و یا خودروی شخصی ندارند، بسیار مهم است که برای منطقه وسیع و پرجمعیتی مثل چیتگر امکانات رفاهی از جمله خطوط مترو بیش از چیزی که اکنون به بهره‌برداری رسیده است، ایجاد شود.

مزایای استفاده از متروی چیتگر برای شهروندان

در واقع سیستم حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین فاکتورهای اساسی سکونت در یک منطقه است و در رفاه حال ساکنین آن منطقه تأثیر بسزایی دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی منطقه 22 تهران تأثیر بسیاری در رفاه  حال ساکنین این منطقه داشته است. به ویژه مترو که دسترسی سریع و آسان مردم این منطقه را به تمامی نقاط تهران ممکن ساخته است.

در منطقه 22 تهران در کنار متروی دریاچه چیتگر سه خط متروی دیگر نیز وجود دارد که شامل خط متروی ایران خودرو و متروی وردآورد می‌شود.

یکی از مزایای استفاده از متروی چیتگر آن است که این ایستگاه دارای خطوط اتوبوسرانی بسیاری است که شامل پایانه هوانیروز، میدان المپیک، شهرک شهید باقری، خیابان شریعتی، پایانه دریاچه، پارک چیتگر، دانشگاه شریف و …  که هر یک از این خطوط اتوبوسرانی دسترسی مناسبی را از خط متروی چیتگر به مناطق ذکر شده ایجاد می‌کنند.

بنابراین بسیاری از ساکنین این منطقه می‌توانند بدون دردسر با استفاده از مترو و یا حتی خطوط اتوبوسرانی موجود در منطقه به راحتی رفت و آمد کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید