پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
کد خبر: 762 |
395 بازدید
0
19
ارسال به دوستان
پ

تهران به نسبت زمان قدیم پیشرفت‌های فراوانی از لحاظ مراکز تفریحی داشته است. در سال‌های اخیر، چنین بخش‌های به وفور در این شهر ساخته شد و چیتگر را باید در ردیف اولین‌ها قرار داد. این احتمال وجود دارد که چیتگر و دیگر بخش‌های تهران در آیندای نه چندان دور، وضعیت بسیار خوبی به خود بگیرد. […]

تهران به نسبت زمان قدیم پیشرفت‌های فراوانی از لحاظ مراکز تفریحی داشته است. در سال‌های اخیر، چنین بخش‌های به وفور در این شهر ساخته شد و چیتگر را باید در ردیف اولین‌ها قرار داد.

این احتمال وجود دارد که چیتگر و دیگر بخش‌های تهران در آیندای نه چندان دور، وضعیت بسیار خوبی به خود بگیرد. حال در این مقاله قصد داریم تا در خصوص تفریحات چیتگر صحبت داشته باشیم و ببینیم که با رفتن به این منطقه، چه سرگرمی‌هایی را با دوستان و خانواده خواهیم داشت.

موقعیت جغرافیایی چیتگر

چیتگر در شمال غرب تهران و منطقه 22 واقع شده و تقریبا به آسانی می‌توان به آن جا دسترسی پیدا کرد. رسیدن به این محل به جز تاکسی و خودروی شخصی، از طریق مترو و اتوبوس هم نسبتا ساده خواهد بود. در مجموع چیتگر 120 هکتار از ایران را شامل می‌شود و در آن خانه‌ها، دریاچه، پارک و مراکز تفریحی بی شماری وجود دارد.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان گذشته و حال حاضر این منطقه داشته باشیم، باید بگوییم که چیتگر با تغییرات شگفت انگیزی همراه شده که همین تغییرات باعث شده است تا افراد بیشماری در آخر هفته‌ها و یا زمان استراحت خود به آن جا سر زده و تفریحاتی جذاب داشته باشند.

تفریحات دریاچه چیتگر

در این بخش، تفریحات چیتگر را برایتان آماده کرده‌ایم که نباید از دست بدهید. دقت داشته باشید که به جز این موارد، تفریحات دیگری هم در چیتگر وجود دارد که با رفتن به آن جا می‌توانید به آن‌ها پی ببرید.

  • سوار شدن بر قایق و گذراندن وقت در دریاچه چیتگر، یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. برای این منظور، لازم است تا قایقی را اجاره کرده و برای مدتی بر روی آن به همراه دیگران قرار بگیرید. این قایق‌ها در اندازه‌ها و انواع گوناگونی در دسترس قرار گرفته است تا تمام سلایق را در بر بگیرد.
  • ماهیگیری یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که می‌توان در دریاچه چیتگر انجام داد. البته در نظر داشته باشید که نمی‌توان خودسرانه نسبت به انجام این کار اقدام نمود. ابتدا لازم است از افراد مسئول در این منطقه اجازه گرفته و سپس از تجهیزات ضروری برای آن بهره‌مند شوید.
  • سواحل سنگی و شنی از دیگر جاذبه‌های خیره کننده دریاچه چیتگر به شمار می‌رود. در کنار این دریاچه مصنوعی، سواحلی از جنس سنگ و شن را هم به وجود آورده‌اند تا مردم بتوانند از آن‌ها استفاده نمایند.
  • فضاهای خالی بسیاری در کنار دریاچه چیتگر وجود دارد. همین باعث شده است تا دوچرخه سواران دست به کار شده و در کنار ورزش کردن، از دوچرخه سواری در کنار دریاچه لذت ببرند. اگر دوچرخه هم در اختیار ندارید، اصلا نگران نباشید. مراکزی در کنار این دریاچه وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها، دوچرخه را برای مدتی اجاره کنید.
  • کارتینگ از دیگر موارد جذاب و سرگرم کننده در کنار دریاچه است. شما با این وجود می‌توانید از خودروهای کوچکی استفاده کرده و لحظات بسیار جذابی را سپری کنید.
  • دریاچه چیتگر به اندازه‌ای بزرگ است که بخش‌هایی از چیتگر را شامل می‌شود. یکی از برترین این بخش‌ها که در هر روزی از هفته مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد، بام لند است. بدیهی است که مراکز تفریحی بی‌شماری هم در بام لند به وجود آمده است تا رضایت مردم چند برابر شود.
  • پارک چنگلی چیتگر یکی از جاذبه‌های شهر تهران است که دارای وسعت بسیار زیادی است. در این پارک می‌توانید با خانواده یا دوستان خود حضور پیدا کرده و از امکانات موجود در آن لذت ببرید. به جز آن، بوستان‌هایی هم در چیتگر وجود دارد که نباید از تاثیر آن‌ها در زیباتر کردن این محله غافل شد.
  • مراکز متعدد تجاری واقع در این بخش نیز از دیگر جاذبه های منطقه چیتگر هستند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید