سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-23
کد خبر: 892 |
275 بازدید
0
11
ارسال به دوستان
پ

قیمت مسکن در مناطق شش، ۱۶، ۱۹، ۲۲، ۱۸، ۱۷، سه، ۹ و پنج طی ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. خانه‌های منطقه شش که به طور متوسط متری ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشتند، در آبان دو میلیون تومان ارزان شدند. این بیشترین افت قیمت بین مناطق ۲۲ گانه تهران بود و […]

قیمت مسکن در مناطق شش، ۱۶، ۱۹، ۲۲، ۱۸، ۱۷، سه، ۹ و پنج طی ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. خانه‌های منطقه شش که به طور متوسط متری ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشتند، در آبان دو میلیون تومان ارزان شدند. این بیشترین افت قیمت بین مناطق ۲۲ گانه تهران بود و منطقه‌های ۱۶ و ۱۹ رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از فرارو، اگر آمار‌های رسمی را درنظر بگیریم با متوسط قیمت ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، در منطقه شش یک واحد ۵۰ تا ۶۰ متری تقریبا بین دو میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تا دو میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان ارزش دارد. با این حال همین حالا خانه‌هایی در این محدوده آگهی می‌شوند که مالک حاضر است آن‌ها را زیرقیمت بفروشد.

نبود مشتری برای این خانه‌ها احتمالا باعث عقب‌نشینی مالکان از متوسط قیمت شده است. دقیقا همین سناریو برای خانه‌های مناطق ۱۶ و ۱۹ به چشم می‌خورد. البته نباید فراموش کرد این خانه‌ها یا سن بالایی دارند یا از داشتن امکاناتی مثل آسانسور، پارکینگ و انباری محروم هستند.

آپارتمان‌های زیر قیمت در منطقه شش

آپارتمان ۵۵ متری در بهجت‌آباد به قیمت یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. ۲۳ سال از عمر این ساختمان می‌گذرد و با وجود قرار گرفتن در طبقه چهارم، آسانسور ندارد. از پارکینگ هم خبری نیست. مالک این ساختمان ارزش هر متر را تقریبا ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.

آگهی دیگری را نگاه می‌کنیم. این یکی در فاطمی قرار دارد. ۶۰ متری و دارای دو اتاق خواب است. ۲۴ سال از عمر این واحد می‌گذرد، اما طبق نوشته مالک و عکس‌های موجود در آگهی، بازسازی شده است. مثل آگهی قبلی این واحد آسانسور و پارکینگ ندارد.

قیمتش به دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان می‌رسد و متری ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در یوسف‌آباد یک آگهی دیده می‌شود که با متراژ ۵۹ متری دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۱۶ سال از زمان ساخت این واحد گذشته، طبقه چهارم واقع شده و آسانسور و پارکینگ ندارد.

موقعیت متراژ (مترمربع) عمر بنا قیمت (تومان)
بهجت‌آباد ۵۵ متر ۲۳ سال یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون 
فاطمی ۶۰ متر ۲۴ سال دو میلیارد و ۱۸۰ میلیون 
یوسف‌آباد ۵۹ متر ۱۶ سال دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون 

 

آپارتمان‌های زیر قیمت در منطقه ۱۶

آپارتمان ۶۰ متری در علی‌آباد جنوبی ۵۸۰ میلیون تومان آگهی شده است. ۱۷ سال از زمان ساخت این واحد می‌گذرد و در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه قرار گرفته. ساختمان حیاط دارد، اما پارکینگ نه. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۶ به ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده، ولی مالک این واحد آن را متری ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشد.

موردی دیگری را در علی‌آباد جنوبی ببینیم. این یکی شش سال عمر دارد و در طبقه چهارم یک آپارتمان شش طبقه واقع شده است. مجهز به آسانسور است و انباری هم دارد. نکته منفی این واحد نداشتن پارکینگ محسوب می‌شود. قیمت این واحد به ازای هر مترمربع هفت میلیون و ۱۷۰ هزار تومان محاسبه شده است و بابت ۵۵ متر باید ۳۹۴ میلیون تومان به مالک پرداخت کرد.

آپارتمان دیگری در خزانه با متراژ ۵۰ متر، ۷۸۰ میلیون تومان آگهی شده است. طبقه اول قرار گرفته و امکان استفاده از آسانسور وجود دارد، اما مثل بسیاری از آپارتمان‌های زیرقیمت در این منطقه، واحد مورد نظرمان پارکینگ ندارد. در نازی‌آباد آپارتمانی برای فروش گذاشته شده که قیمت آن ۳۹۵ میلیون تومان است. این واحد ۵۰ متری در سال ۹۴ ساخته شده است،

اما نداشتن آسانسور برای این واحد که طبقه چهارم ساختمان قرار دارد، عیب بزرگی تلقی می‌شود.

موقعیت متراژ (مترمربع) عمر بنا قیمت (تومان)
علی‌آباد جنوبی ۶۰ ۱۷ سال ۵۸۰ میلیون 
علی‌آباد جنوبی ۵۵ شش سال ۳۹۴ میلیون 
خزانه ۵۰ پنج سال ۷۸۰ میلیون 
نازی‌آباد ۵۰ شش سال ۳۹۵ میلیون 

 

آپارتمان‌های زیر قیمت در منطقه ۱۹

آپارتمان ۵۶ متری در خانی‌آباد تهران با قیمت ۸۵۴ میلیون تومان آماده فروش است. این واحد ۱۸ سال قبل ساخته شده. پارکینگ و انباری دارد، اما باوجود قرار گرفتن در طبقه دوم، آسانسور ندارد. مورد دیگری در امیرآباد وجود دارد که با متراژ ۵۵ متر ۶۶۰ میلیون تومان به مالک جدید فروخته می‌شود.

متوسط قیمت واحد ۵۵ متری در امیرآباد حدود ۹۵۰ میلیون تومان است، اما به جز عمر ۱۸ ساله این ساختمان، نداشتن آسانسور، پارکینگ و انباری هم مزید برعلت شده تا تقریبا ۳۰۰ میلیون تومان زیرقیمت فروخته شود. سراغ آپارتمان دیگری در محله دولتخواه برویم.

این یکی پنج سال پیش ساخته شده. ۷۸۰ میلیون تومان قیمت دارد، ۵۰ متری است و مجهز به آسانسور، اما واحد فاقد پارکینگ و انباری آگهی شده. در همین محله دولتخواه یک واحد دیگر به چشم می‌خورد که با متراژ ۵۰ متر، ۶۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است. طبقه اول است و با این حال امکان استفاده از آسانسور وجود دارد، اما در این واحد چیزی به نام پارکینگ و انباری دیده نمی‌شود.

موقعیت متراژ (مترمربع) عمر بنا قیمت (تومان)
خانی‌آباد ۵۶ ۱۸ سال ۸۵۴ میلیون 
امیرآباد ۵۵ ۱۸ سال ۶۶۰ میلیون 
دولتخواه ۵۰ پنج سال ۷۸۰ میلیون 
دولتخواه ۵۰ پنج سال ۶۳۰ میلیون
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید