شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 897 |
254 بازدید
0
13
ارسال به دوستان
پ

اعضای شورای شهر تهران بلوار صدرا در منطقه ۲۲ را به نام حسن یزدانی نام گذاری کردند. اعضای شورای شهر تهران امروز نام گذاری چند معبر را در دستور کار قرار دادند و معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه در جلسه سوم کمیسیون نام گذاری ۷ تغییر نام تصویب شد، گفت: تغییر نام […]

اعضای شورای شهر تهران بلوار صدرا در منطقه ۲۲ را به نام حسن یزدانی نام گذاری کردند.

اعضای شورای شهر تهران امروز نام گذاری چند معبر را در دستور کار قرار دادند و معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه در جلسه سوم کمیسیون نام گذاری ۷ تغییر نام تصویب شد، گفت: تغییر نام خیابان فرجام به نام شهید ابومهدی مهندس در منطقه ۴، حدفاصل بزرگراه باقری تا بزرگراه امام علی پیشنهاد می شود.

به گزارش ایسنا؛ معدنی پور در ادامه افزود: همچنین تغییر نام بلوار صدرا به نام حسن یزدانی حد فاصل میدان المپیک تا بزرگراه آیت الله مهدوی کنی پیشنهاد می شود که به پاس تلاش کشتی گیران به نیابت از همه این نام گذاری انجام می شود.

وی با بیان اینکه تغییر نام کوچه ششم به نام شهید تقی ورکش در خیابان کاشانی بلوار شقایق در منطقه ۵ در کمیسیون تصویب شده گفت: همچنین تغییر نام خیابان هلالی به نام شهید غلامرضا صالحی و تغییر نام خیابان نوشیروان به نام شهید محمود شهبازی در منطقه ۱۱ و همچنین تغییر نام خیابان دانا به نام شهید سلیمانی در منطقه ۱۱ پیشنهاد شده و همچنین نام مجموعه فرهنگی جدید التاسیس در منطقه ۱۸ به نام شهید محسن شهریاری پیشنهاد می شود.

سوده نجفی در واکنش به این پیشنهادات گفت: مخالف هستم که خیابانهای بزرگی مانند فرجام به نام شهدای ارزشمند نام گذاری شود چرا که هنوز نام اتوبان رسالت به نام شهید سلیمانی جا نیفتاده و اگر خیابان فرجام به نام ابومهدی تغییر کند حداقل تا ۲۰ سال آینده این اسم جا نمی افتد.

سروری نیز در واکنش به این پیشنهادات گفت: نباید تقابل فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی ایجاد شود و تغییر نام خیابان نوشیروان به نام شهید شهبازی ممکن است یک تقابل ایجاد کند.

مهدی چمران نیز در واکنش به این پیشنهادات گفت: بهتر است به جای خیابان فرجام معبر یا خیابان دیگری را به نام شهید ابومهدی مهندس نام گذاری کنیم هر چند به هر حال اسامی جدید را هر چه بگذاریم در ابتدا برای شهروندان ناملموس است اما بعد از مدتی عادت می کنند. به عنوان مثال تا مدتها مردم به خیابان شهید بهشتی عباس آباد و به خیابان شهید مطهری تخت طاووس می گفتند اما به تدریج نام های جدید بر خیابان ها می نشیند.

وی گفت: با نام گذاری خیابانی به نام ابومهدی مشکلی ندارم هرچند برخی می گویند تلفظش سخت است؛ اما قطعا از تلفظ حجر بن عدی سخت تر نیست و به نظرم اجازه دهید فعلا نام خیابان فرجام به شهید ابومهدی مهندس تغییر نکنند و در آستانه دومین سالگرد پیشنهاد می کنم جای بهتری پیدا کنید.

قائمی در ادامه پیشنهاد داد بهتر است با دولت عراق رایزنی کنیم تا محل نزدیک شهادت حاج قاسم را به نام این شهید این بزرگوار نام گذاری کنند.

نهایتا اعضای شورای شهر نام گذاری بلوار صدرا به نام حسن یزدانی، تغییر نام کوچه ششم به نام شهید تقی ورکش، تغییر نام خیابان هلالی به نام شهید صالحی و نام گذاری مجموعه جدید التاسیس در منطقه ۱۸ به نام شهید شهریاری را به تصویب رساندند و مابقی پیشنهادات برای بررسی به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد.

شایان ذکر است شورای شهر در جلسه ای که سابق بر این برگذار شد، تغییر نام بلوار کاشان به بلوار جنگلبان و بلوار اقاقیا به بلوار سبزواری را نیز مصوب کرده بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید