جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
کد خبر: 1075 |
290 بازدید
0
11
ارسال به دوستان
پ

موضوع استخراج ارزهای دیجیتال، یکی از موضوعات داغی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. البته صرفا برخی از ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند و برخی دیگر اصلا قابل استخراج نیستند. آن دسته از ارزهایی قابل استخراج هستند که از الگوریتم اثابت کار «PoW» بهره می‌گیرند. استخراج این ارزها به کمک سیستم‌های […]

موضوع استخراج ارزهای دیجیتال، یکی از موضوعات داغی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. البته صرفا برخی از ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج دارند و برخی دیگر اصلا قابل استخراج نیستند. آن دسته از ارزهایی قابل استخراج هستند که از الگوریتم اثابت کار «PoW» بهره می‌گیرند. استخراج این ارزها به کمک سیستم‌های ماینر قدرتمند، سودآوری بالایی برای افراد دارد. اما سودآوری امر استخراج در ابعاد کوچک‌تر با استفاده از کامپیوترهای خانگی جای سؤال دارد. به همین خاطر در ادامه قصد داریم ابتدا استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر را بررسی کرده و سپس به سراغ بررسی چگونگی انتقال بیت کوین به کیف پول و سپس معرفی منبع آموزشی لازم برای آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بپردازیم. اگر این موضوعات برای شما هم جای کنجکاوی دارد، با ما همراه شوید.

آیا استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر سودآوری دارد؟

در سال‌های قبل، افراد می‌توانستند با استفاده از کامپیوتر، لپ‌تاپ یا حتی گوشی خانگی خود برای استخراج ارزهای دیجیتال مشهوری چون بیت‌کوین یا اتریوم تلاش کنند. استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر و گوشی در گذشته سودآوری خوبی برای افراد داشت و می‌توانست هزینه‌های آن‌ها را پوشش دهد. اما در حال حاضر که تعداد استخراج کنندگان در سطح جهان زیاد شده است، موضوعی به نام «سختی شبکه» ایجاد شده که سودآوری از طریق استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر را به حداقل رسانده است. وقتی تعداد استخرهای استخراج زیاد شده و افراد بسیاری با هم برای بدست آوردن یک ارز دیجیتال به رقابت می‌پردازند، استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر سخت‌تر می‌شود. به همین خاطر می‌توان گفت که در حال حاضر، استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر برای ارزهای مشهوری چون بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و …. هیچ سودآوری ندارد. مگر اینکه صرفاً به عنوان یک سرگرمی به آن توجه شود!

چه ارزهایی را می‌توان با کامپیوتر استخراج کرد؟

استخراج ارز دیجیتال به الگوریتم اجماع آن ارز بستگی دارد. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، ارزهایی که از الگوریتم اجماع اثبات کار «PoW» بهره می‌گیرند، قابلیت استخراج دارند. بیت‌کوین و اتریوم نمونه‌هایی از ارزهای قابل استخراج هستند. اما اتریوم در نسخه‌های بعدی خود قصد دارد تا با تبدیل الگوریتم اثبات کار خود به الگوریتم اثبات سهام «PoS» استخراج را کنار بگذارد. در الگوریتم اثبات سهام، به‌جای استخراج، با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال می‌توان از شبکه‌ی بلاک‌چین آن پاداش گرفت. اگرچه استخراج ارزهای بزرگ بازار کرپیتو در موضوع استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر سودآوری ندارد، اما هنوز هم برای استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر می‌توان روی ارزهای زیر حساب کرد:

  • ارز دیجیتال مونرو Monero – XMR
  • ارز دیجیتال نروا Nerva – XNV
  • ارز دیجیتال ریون کوین RavenCoin – RVN

معرفی ارزهای فوق برای استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر می‌توانند مقداری سودآوری داشته باشند. این در حالی است که نمی‌توان روی درآمدهای زیاد حاصل از آن‌ها حساب کرد. بلکه صرفاً می‌توانند بسته به قدرت پردازش و کارت گرافیک کامپیوتر خانگی شما، سودآوری اندکی داشته باشند!

منبع: برنا

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید