چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
کد خبر: 1289 |
282 بازدید
0
12
ارسال به دوستان
پ

چهارشنبه پرسر و صدای آخر سال، همه ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی را در وضعیت خطرناک و قرمز قرار داد. به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از ایسنا؛ مطابق روال سال‌های اخیر، چهارشنبه سوری امسال هم همراه با صداهای مهیب در گوشه گوشه پایتخت بود و شدت آلودگی صوتی در شهر تهران به شکل قابل […]

چهارشنبه پرسر و صدای آخر سال، همه ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی را در وضعیت خطرناک و قرمز قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از ایسنا؛ مطابق روال سال‌های اخیر، چهارشنبه سوری امسال هم همراه با صداهای مهیب در گوشه گوشه پایتخت بود و شدت آلودگی صوتی در شهر تهران به شکل قابل توجهی افزایش یافت. طبق داده‌های  منتشر شده در سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلودگی صوتی هوای تهران در همه ایستگاه‌های سنجش شدت صوت پایتخت بالاتر از میزان مجاز بود.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، ایستگاه حکیم با ثبت عدد ۷۲.۸ دسی‌بل آلوده‌ترین ایستگاه تهران از نظر شاخص صوتی بود همچنین ایستگاه سنجش شاخص صوتی منطقه ۲۲ با ثبت عدد ۶۲.۴ کمترین میزان آلودگی صوتی را داشت.

این در شرایطی است که وقتی شاخص صوتی از عدد ۶۰ تجاوز کند، وارد محدوده خطرناک با رنگ قرمز می‌شود. به همین ترتیب بازه ۵۵ تا ۶۰ نشان‌دهنده وضعیت آزاردهنده از نظر آلودگی صوتی با رنگ نارنجی، ۵۰ تا ۵۵ نامناسب برای کودکان و بیماران با رنگ زرد و کمتر از ۵۰ مناسب (سالم) با رنگ سبز تعریف شده است.

پس از هیاهوی جشن آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۰،  هم اکنون ۱۱ ایستگاه سنجش شاخص آلودگی صوتی در وضعیت قرمز(خطرناک)، ۶ ایستگاه در وضعیت نارنجی(آزاردهنده)،۵ ایستگاه در وضعیت زرد(نامناسب برای کودکان و بیماران) و ۴ ایستگاه در وضعیت سبز(سالم) قرار دارند.

هر ساله مراسم جشن چهارشنبه آخر سال با استفاده از مواد منفجره و خطرناک برگزار می‌شود که علاوه بر ایجاد مخاطراتی برای جان مردم، باعث افزایش قابل توجه میزان آلاینده‌های هوا و آلاینده‌های صوتی می‌شود به‌گونه‌ای که صبح امروز شاخص کیفیت هوای پایتخت با میانگین ۱۲۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید