جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
کد خبر: 1350 |
346 بازدید
0
17
ارسال به دوستان
پ

قبل از عید دغدغه خرید ماهی قرمز برای سفره هفت سین را داریم و بعد از ایام نوروز دیگر نمی دانیم با این آبزیان زیبا چه کار کنیم. امسال پویش زیبایی برای نگهداشت و حفظ ماهی های قرمز شب عید در منطقه ۲۲ تهران به راه افتاده است. قرار است در فستیوالی ماهی های قرمز […]

قبل از عید دغدغه خرید ماهی قرمز برای سفره هفت سین را داریم و بعد از ایام نوروز دیگر نمی دانیم با این آبزیان زیبا چه کار کنیم. امسال پویش زیبایی برای نگهداشت و حفظ ماهی های قرمز شب عید در منطقه ۲۲ تهران به راه افتاده است.

قرار است در فستیوالی ماهی های قرمز از تنگ های کوچک خود رها شوند و در حوضچه ای بزرگ به زندگیشان ادامه دهند.

مهدی اسفندیاری شهردار ناحیه ۶ منطقه۲۲ درباره این اقدام گفت: «بسیاری از متخصصان منابع طبیعی و فعالان محیط زیست معتقدند که ماهی قرمز گونه غیربومی برای محیط زیست کشور است و نباید آن را خرید. چون این ماهی‌ها می‌توانند در صورت عدم رعایت اصول رها سازی و نگهداری، مخاطراتی را برای اکوسیستم طبیعی به همراه داشته باشند.

بسیاری از خانواده‌ ها در روزهای پایانی عید در نقاط مختلف اقدام به رهاسازی ماهی‌های قرمز خود می‌کنند ولی سوال اینجاست که این ماهی‌ها را کجا باید رها کرد؟ بهترین محل برای رهاسازی، استخر، حوضچه‌های پارک‌ها یا محل‌های تعیین شده توسط شهرداری‌ها است. این طرح در راستای پیشگیری از آلودگی رودخانه‌ها، محیط زیست و فضای سبز توسط خانه محیط زیست سرای محله آبشار تهران اجرا می‌شود.

در همین راستا امسال شهروندان می‌توانند ماهی‌های قرمز خود را به سرای محله آبشار تهران تحویل بدهند تا در یکی از حوضچه بوستان‌های زیبای منطقه ریخته شوند و گردشگران از زیبایی‌های بصری این مکان لذت ببرند. همچنین علاوه بر ماهی‌ها، سبزه های هفت سین را هم می توان به سرای محله آورد تا با هماهنگی های صورت گرفته برای خوراک دام به دامداری‌ها فرستاده شود.»

به گفته اسفندیاری شهروندان با مشارکت در اجرای این طرح به محیط زیست و نگهداشت طبیعت کمک می‌کنند.

منبع: همشهری

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید