جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 1407 |
118 بازدید
0
8
ارسال به دوستان
پ

بیست و دومین تکه از پایتخت در مقایسه با سایر مناطق کلانشهر تهران از قدمت کمتری برخوردار است و عنوان جوان‌ترین منطقه را با خود یدک می‌کشد. متاسفانه برخلاف جمعیت ساکن و رشد روزافزون آن در این منطقه، سهم سرانه‌های هفتگانه شهری در این محدوده بسیار ناچیز است. به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل […]

بیست و دومین تکه از پایتخت در مقایسه با سایر مناطق کلانشهر تهران از قدمت کمتری برخوردار است و عنوان جوان‌ترین منطقه را با خود یدک می‌کشد. متاسفانه برخلاف جمعیت ساکن و رشد روزافزون آن در این منطقه، سهم سرانه‌های هفتگانه شهری در این محدوده بسیار ناچیز است.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از همشهری آنلاین؛ مدیریت شهری منطقه٢٢ درصدد است تا با اختصاص بودجه بتواند زیرساخت‌های مورد نیاز اهالی را تامین کند. در همین راستا میزان قابل توجهی از بودجه امسال مدیریت شهری منطقه برای احداث زیرساخت‌های شهری در نظر گرفته شده است. «وحید رضا محمدی» شهردار منطقه ۲۲ درباره این تصمیم می‌گوید: «اولویت بودجه سال ۱۴۰۱ منطقه ۲۲، احداث زیرساخت‌های شهری خواهد بود. به همین دلیل ٤٠درصد این بودجه به احداث و نگهداشت شبکه معابر اختصاص پیدا کرده است.

بودجه سال ۱۴۰۱ این منطقه با اهداف ارتقای زیست‌پذیری، ایجاد آرامش، ارتقای مشارکت اجتماعی، عدالت اجتماعی و رشد و تعالی شهروندان در چارچوب برنامه پنج‌ساله توسعه شهر تهران (١٣٩٨-١٤٠٢) صورت می‌گیرد.»
‌ محمدی در ادامه با اشاره به چالش‌های پیش‌روی این منطقه، دراین‌باره افزود: «خوشبختانه شاهد نگاه مدیران ارشد شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران به منطقه ۲۲ هستیم تا آنجا که برای رفع چالش‌ها و توسعه این منطقه، بودجه نسبت به اعتبار مصوب سال گذشته حدود۳۳ درصدافزایش داشته و  در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ به منطقه ابلاغ شده است.

با توجه به اینکه این منطقه در حال شکل‌گیری بوده و بسیاری از کاربری‌ها از جمله شبکه معابر آن در حال احداث است حدود ۴۰ درصد اعتبار ابلاغی منطقه به احداث و نگهداشت شبکه معابر و ۲۵ درصد به توسعه و حفظ فضای سبز منطقه اختصاص یافته است در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد که ۶۸درصد از اعتبار مذکور برای پروژه‌ها با ماهیت سرمایه‌ای و مابقی به پروژه‌ها با ماهیت هزینه‌ای محاسبه شده است.

از سوی دیگر در این محدوده از شهر تهران دو هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز احداث شده و بیشتر سرانه فضای سبز در بین مناطق ۲۲‌گانه پایتخت در محدوده منطقه ۲۲ قرار دارد. به همین خاطر حفظ و نگهداری این حجم فضای سبز نیازمند اعتبار است که برای آن نیز تدابیری اندیشیده شده است.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید