شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 1644 |
202 بازدید
0
7
ارسال به دوستان
پ

شهردار اسبق شهرداری منطقه ۲۲ با تاکید بر اینکه توافق مدیریت شهری و ارتش تنها راه حل جلوگیری از ساخت و ساز زمین های مجاور باغ گیاه‌شناسی است، گفت: پروانه تعاونی ارتش قانونی است و شهرداری باید برای حل این مشکل اجازه استفاده از تراکم و حقوق را به ارتش در جای دیگر بدهد و […]

شهردار اسبق شهرداری منطقه ۲۲ با تاکید بر اینکه توافق مدیریت شهری و ارتش تنها راه حل جلوگیری از ساخت و ساز زمین های مجاور باغ گیاه‌شناسی است، گفت: پروانه تعاونی ارتش قانونی است و شهرداری باید برای حل این مشکل اجازه استفاده از تراکم و حقوق را به ارتش در جای دیگر بدهد و توافقی را حاصل کند.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از ایسنا؛ علی نوذرپور درباره ساخت و ساز مجاور باغ ملی گیاه‌شناسی در منطقه ۲۲ تهران و زمان صدور پروانه برای این پروژه گفت: موضوع زمین های تعاونی ارتش و یا زمین های ۵۱۱ هکتاری، سابقه اش به حدود ۱۶ سال قبل باز می گردد و در ازای واگذاری ۷۰ درصد از این ۵۱۱ هکتار، پروانه ساخت برای ۳۰ درصد مابقی این زمین به ارتش داده شده است.

وی افزود: در حدود ۱۶ سال پیش که این مجوز برای ارتش صادر شد بلندمرتبه سازی به لحاظ طرح تفصیلی اشکالی نداشته است. در حقیقت به استناد بند ۱۶.۲۹ و ۱۶.۳۰ مندرج در طرح تفصیلی، منطقه ۲۲ شهرداری می‌توانسته مجوز بلندمرتبه سازی برای ساختمان های تجاری و مسکونی را صادر کند.

نوذر پور ادامه داد: زمین هایی که در اطراف باغ ملی گیاه‌شناسی است به همین شکل مجوز دریافت کرده اند و برابر قانون، ساخت و ساز انجام می دهند. کل برج های این زمین یک پروانه دارند؛ بخشی از برج ها ساخته شده و مابقی که ساخته نشده است طبق پروانه صادر شده، مجاز هستند که ساخت و ساز را انجام دهند.

وی تاکید کرد: تنها موردی که می‌توانست تغییر کند این بود که در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ پیش بینی شده بود با ارتش و تعاونی های بزرگ که دارای ساختمانهای بلندمرتبه هستند مذاکره انجام شود و به روش برد-برد توافق حاصل شود یعنی تعداد طبقات کاهش پیدا کند و به ازای این تراکم در جای دیگر به آنها تراکم داده شود.

شهردار اسبق شهرداری منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه حصول چنین توافقی نیازمند پیگیری شهرداری منطقه و تعاونی ارتش بود، افزود: قطعا عدم حصول این توافق مانع از حقوق تعاونی ارتش نخواهد بود و از نظر حقوق شهرداری طبق پروانه آنها می‌توانند کار خود را ادامه دهند. در حال حاضر نیز تنها راه حل موجود تعامل میان سازندگان یعنی تعاونی ارتش و شهرداری برای انجام یک معامله است.

وی ادامه داد: باید در ازای عدم ساخت بخشی از برج ها که مشرف به باغ ملی گیاه‌شناسی است شهرداری تراکم در جای دیگر از زمینی که در اختیار دارد به تعاونی ارتش برای استفاده بدهد، در غیر اینصورت از نظر قوانین شهری ایرادی به آن وارد نیست.

نوذرپور در پاسخ به سوالی درباره امکان قرارگیری زمین های اطراف باغ گیاه‌شناسی در پهنه فضای سبز در طرح تفصیلی منطقه۲۲ گفت: خیر چنین امکانی وجود نداشت چرا که مشاور طرح تفصیلی می آید و مجوزهایی که شکل گرفته نمی تواند لغو کند. درحقیقت این حقوق شکل گرفته و پروانه صادر شده بود؛ لذا پروانه‌هایی که صادر شده به عنوان وضع موجود می نشینند روی طرح و نمی تواند تغییر دهد.

وی تاکید کرد: در دوره ای که من شهردار منطقه ۲۲ بودم ۷۰ درصد همین طرح به نام شهرداری تهران سند خورد و به شهرداری بازگشت که جزو زمین های پروژه هزارو یک شهر در منطقه ۲۲ است. اگر این اسناد به نام شهرداری نمی شد شهرداری می توانست مستند به مجوز کمیسیون ماده ۵ که انجام کار را منوط به انتقال سند کرده بود؛ چنانچه تاکنون انجام نشده بود، جلوی کار را بگیرد.

نوذرپور تصریح کرد: این برج ها همگی یک پروانه دارند و در این حالت وقتی یک بلوک ساخته می شود پروانه همچنان اعتبار دارد و مالک می تواند مابقی بلوک ها را نیز بسازد به این ترتیب تنها راه، توافق بین شهرداری و شورا با تعاونی ارتش است تا طی مذاکره توافق کنند که ارتش بپذیرد ساخت این بلوک های جدید را اجرا نکند و در جای دیگر از این حقوق استفاده کند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید