شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
کد خبر: 2177 |
114 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

          توسعه بی رویه و احداث برج های مسکونی فراوان و بی برنامه در غرب تهران در دوره قالیباف، اکنون صدای شهردار منطقه 22 را در آورده است. شهردار این منطقه در روزنامه همشهری نوشت: “طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا چند سال دیگر این منطقه 300 هزار نفر جمعیت در خود […]

 

 

 

 

 

توسعه بی رویه و احداث برج های مسکونی فراوان و بی برنامه در غرب تهران در دوره قالیباف، اکنون صدای شهردار منطقه 22 را در آورده است.

شهردار این منطقه در روزنامه همشهری نوشت:

“طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا چند سال دیگر این منطقه 300 هزار نفر جمعیت در خود جای دهد، اما هم‌اکنون این جمعیت محقق شده و با حجم بالای ساخت‌وسازها تا چند سال دیگر جمعیت این منطقه به بیش از نیم‌میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تاسیسات شهری، حمل‌ونقل و… فراهم نشده است.

عقب‌ماندگی زیرساخت‌های شهری ازجمله نبود شبکه فاضلاب شهری به یکی از چالش‌های این محدوده تبدیل شده است؛ به شکلی که 260 کیلومتر این محدوده از تهران نیازمند شبکه فاضلاب شهری است و تنها 30 درصد آن حدود 60 کیلومتر به اجرا رسیده است.

یکی از مشکلات اکثر خانواده‌های ساکن در این محدوده مربوط به کمبود فضای آموزشی است؛ چراکه زمانی که منطقه 22 احداث شد عزمی برای فراهم‌شدن آموزش و پرورش جدید برای این منطقه به‌وجود نیامد و شاهد آن هستیم که منطقه 22 و 5 تهران زیرنظر یک آموزش و پرورش اداره می‌شود و شاید این امر موجب شده تا سرانه آموزش در این منطقه بسیار کمتر از مناطق دیگر باشد.

از دیگر معضلات شهروندان این منطقه این است که محلات و شهرک‌های مسکونی در این منطقه به شکل پراکنده ساخته شده و نیازمند حمل‌ونقل عمومی مانند مترو است که در این دوره از مدیریت شهری در حال اجراست.”

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید