تعاونی مسکن ارگان ارتش

شهرک امید دژبان از دیگر شهرک های منطقه 22 شهرداری تهران می باشد که در شمال بزرگراه شهید همت واقع شده است.

از آنجاییکه بیش از 12 سال از احداث این شهرک می گذرد لذا می توان شهرک امید دژبان را از جمله قدیمی ترین شهرک های مسکونی منطقه 22 دانست.

قرار گرفتن شهرک امید دژبان در ارتفاع سبب شده است تا علاوه بر آب و هوایی مطلوب برخی از واحدهای این شهرک نیز ویوی زیبایی از دریاچه و کوهستان داشته باشند.

برای این شهرک که توسط تعاونی مسکن ارگان ارتش احداث شده است، 28 ساختمان با مجموع 850 واحد مسکونی تعریف شده است. هریک از این ساختمان ها 4 طبقه  و 16 واحد مسکونی دارند. متراژ این واحد ها 75 تا 130 مترمربع بوده و بسته به متراژی که دارند 2 یا 3 خواب می باشند.

سازه ساختمان های شهرک امید دژبان به لحاظ فنی بر دو نوع می باشد:

  • سازه هایی با اسکلت فلزی و نمایی از سنگ
  • سازه هایی با اسکلتی از جنس بتن و نمایی از سیمان

تمامی واحد های شهرک امید دژبان دارای سند بوده و مجهز به پارکینگ و انباری می باشد. همچنین برای تعدادی از ساختمان های این شهرک یک لاین آسانسور در نظر گرفته شده است.

از جمله مزایای این شهرک وجود تعداد زیادی واحد تجاری است که ساکنین را از مراجعه به شهرک های همجوار بی نیاز کرده است.

بعلاوه مجاورت شهرک امید دژبان با مجموعه های تفریحی چون آبشار تهران، لتمال کن و دریاچه چیتگر و همچنین پروژه هایی چون ایران مال و مجموعه هزار و یک شهر را می توان از دیگر نکات مثبت این شهرک دانست.

شهرک امید دژبان در مجاورت بزرگراه های همت، حکیم و آزادگان قرار گرفته است و دسترسی مطلوبی به بلوار هاشم زاده شهرک گلستان دارد.