بنیاد خیریه نیکوکاری تات تهران

عملیات ساخت مرکز آموزشی، پژوهشی و سالن همایش های مرکز جامع کنترل سرطان ایران وابسته به بنیاد خیریه تات در مجاورت بیمارستان تات – بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی سرطان خاورمیانه – در دی ماه سال 1395 آغاز شد.

مرکز جامع پیشگیری، درمان و پژوهش سرطان تات در زمینی به وسعت 45 هزار مترمربع در 20 طبقه و با 1000 تخت بیمارستانی در منطقه 22 شهرداری تهران، اتوبان همت غرب، بعد از دریاچه چیتگر در حال ساخت می باشد.

از جمله اقدامات جانبی این مجموعه در فاز 2 می توان به؛ ایجاد مجتمع های آموزشی- پژوهشی نظیر بخش های آموزشی و تحقیقاتی، ایجاد پژوهشکده سرطان و احداث مهمانسرا جهت اسکان همراهان بیماران اشاره کرد.

این بیمارستان همچنین دارای بخش‌های عمومی و تخصصی متداول نیز می باشد. در طراحی این بخش ها از خدمات مهندسین مشاور منظومه سلامتی ایرانیان – دارای رتبه 1 مشاوره در حوزه بیمارستان‌سازی و راهنمایی مشاوران خارجی – استفاده شده است.

از دیگر ویژگیهای این مرکز ارتباط با بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی مشابه در کشورهای اروپایی و توسعه یافته به منظور همکاری‌های آتی است و از آنجاییکه این مرکز تمامی خدمات مرتبط با سرطان از پیشگیری تا درمان و توانبخشی سرطان را تحت پوشش قرار داده  و در برگیرنده مجتمع بزرگ آموزشی و پژوهشی سرطان نیز خواهد بود لذا پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان پایلوت ارجاع فوق تخصصی سرطان در منطقه خاورمیانه باشد.