پارک جنگلی خرگوش دره با بیش از 800 هزار متر مربع مساحت در سال 1343 تاسیس شده است. این پارک که جزء کمربند سبز شهر تهران و یکی از ریه‌های تنفسی آن محسوب می گردد در جوار پارک جنگلی چیتگر در منطقه 22 شهرداری تهران واقع شده است.

در این پارک، بوستان مسافران با هدف اسکان موقت مسافرانی که از غرب کشور به تهران آمده اند و همچنین تماشاچیان مسابقات فوتبال احداث شده است. بوستان مسافران 12 هکتار مساحت دارد.

فضاهای خالی میان درختان پارک خرگوش دره به آلاچیق، سرویس بهداشتی، سکو برای نشستن، بازی کردن و چادر زدن اختصاص داده شده است. همچنین در این پارک زمین بازی کودکان و زمین ورزش نیز وجود دارد.

با توجه به اینکه پارک جنگلی خرگوش دره از پارک های کمتر شناخته شده پایتخت می باشد لذا این پارک جنگلی نسبت به دیگر پارک هایی از این دست، نظیر پارک جنگلی چیتگر دارای فضایی به مراتب آرامتر و خلوت تر می باشد.

پوشش گیاهی این پارک متشکل از درختان کاج، سرو، اقاقیا و زبان گنجشک است که به‌ صورت منظم و خطی کنار هم قرار گرفته‌اند.

در سال 1386 به ‌منظور اتصال بزرگراه آزادگان به بزرگراه شهید همت، شهرداری حدود 5 هزار اصله از درختان این پارک را قطع کرد که این امر منجر به ایجاد تنش میان دوستداران محیط زیست و شهرداری تهران گردید.

   

پارک جنگلی خرگوش دره در منطقه 22 شهرداری تهران و روبه‌روی درب اصلی ورزشگاه آزادی، آزادراه تهران – کرج و بزرگراه آزادگان واقع شده است.

جهت دسترسی به این پارک می توان از ایستگاه مترو چیتگر واقع در خط ۵ مترو تهران – کرج استفاده کرد.

نشانی پارک جنگلی خرگوش دره:

شمال آزادراه تهران – کرج، پس‌از بلوار غربی استادیوم آزادی