پارک جنگلی لتمال کن با بیش از صد هکتار مساحت و 1800 متر ارتفاع از سطح دریا در سال 1372 در محدوده شمال غربی پایتخت تاسیس شد.

این پارک که در شمال بزرگراه همت و در ارتفاعات منطقه 22 شهرداری تهران واقع شده است ، در طرح تفصیلی جزء کمربند ‌سبز شهر تهران و طرح گلگشت تهران قرار گرفت. هدف از این دو طرح، کنترل و کاهش آلودگی ‌هوا و زیباسازی شهر تهران بود و از آنجاییکه پارک لتمال کن در مسیر وزش بادهای شرق به غرب تهران قرار گرفته است لذا این پارک سهم به ‌سزایی در تلطیف هوای پایتخت به‌ خصوص در حوزه ی غرب آن داراست.

به منظور دسترسی راحت گردشگران به این منطقه، پارک جنگلی لتمال کن در یکی از ارتفاعات نزدیک به تهران احداث گردید. این پارک دارای پوشش گیاهی متنوعی شامل درختان زبان گنجشک، بربیس، ارغوان و کاج بوده و مسیر پرپیچ و خم آن که دارای شیب تندی نیز هست تداعی کننده جاده زیبای چالوس می باشد. تمامی مسیرهای این پارک در راستای حفظ ایمنی و پیشگیری از خسارت‌های جانی و مالی گردشگران در هنگام حادثه، با گاردریل حفاظت شده است.

   

امکانات مناسب و مجهز بودن این پارک به مسیرهای پیاده روی، پارک لتمال کن را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران و کوه پیمایان در تهران بدل کرده است.

گردشگران پس از ورود به پارک و پشت سرگذاشتن اتاقک نگهبانی، با جاده ای زیبا، با شیبی تند مواجه شده و کوههای باشکوه غرب تهران را نظاره گر خواهند بود. در ادامه و با عبور از چند پیچ هیجان انگیز و در میان درختان سر به فلک کشیده، در سمت چپ، برج های باشکوه منطقه 22 نمایان شده و پس از طی مسافتی طولانی بخش هایی از دریاچه زیبای چیتگر مشخص می گردد که همزمان با طی مسیر به سمت بالا قسمت های بیشتری از دریاچه قابل مشاهده می باشد. بازدیدکنندگان در این بخش شاهد منظره ای زیبا و چشم نواز خواهند بود.

در فصل پاییز و همزمان با شروع باران‌های پاییزی، بخش‌هایی از پارک زیر پوشش مه قرار می‌گیرند.

   

نشانی پارک جنگلی لتمال کن:

بزرگراه همت غرب، بزرگراه شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، خیابان جدی اردبیلی