تعاونی مسکن معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش

تجزیه و تحلیل؛

برج 40 طبقه مرجان یکی از خاص ترین و لوکس ترین برج های در حال ساخت در منطقه 22 تهران و همچنین شهرک نوساز مسکونی چیتگر می باشد که بسیاری از اعضای پروژه مشتاقانه در انتظار اتمام آن هستند. این برج مرتفع ترین برج منطقه 22 و دومین برج مرتفع پایتخت است.

پروژه مرجان یکی از اصلی ترین گزینه های انتخابی سرمایه گذاران و خریداران پروژه های منطقه 22 است، چرا که از هر نظر پاسخگوی نگرانی های سرمایه گذاران می باشد. در زمان رکود بازار و در جایی که تمام پروژه های پیش فروش 30 تا 40 درصد افت قیمت داشتند، کاهش قیمت پروژه مرجان کمتر از 10 درصد بود.

مشخصات عمومی و شناسنامه برج مرجان؛

پروژه مسکونی مرجان توسط تعاونی مسکن معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش در شهرک چیتگر، پهنه C یا نارنجستان در بلوک I2  قرار گرفته است. پس از اتمام ساخت و نصب  سازه این برج که به صورت اسکلت فلزی همراه با پیچ و مهره می باشد، در مهرماه 1399 دیوارچینی پروژه مرجان آغاز گردید. تحویل پروژه در سال  1402 خواهد بود.

پروژه مرجان در قالب یک برج دوقلوی به هم پیوسته با 40 طبقه (شامل 5 طبقه منفی، 1 طبقه لابی و مشاعات، 1 طبقه واحدهای تجاری و 35 طبقه واحدهای مسکونی) در حال ساخت می باشد.

برای هر یک از طبقات این برج 14 واحد با متراژهای 80 (یک خوابه)، 105 و 120 (دوخوابه) و 130 و 150 متری (سه خوابه) تعریف شده است که مجموعا در برگیرنده 474 واحد خواهد بود. تمامی واحدها نقشه هایی بهینه و طراحی شده توسط بهترین طراحان و متخصصین را دارا بوده و تمامی متراژها در همه طبقات وجود دارند.

از جمله امکاناتی که این برج را از سایر برج های منطقه متمایز کرده است تاسیس یک نیروگاه اختصاصی تولید برق و حرارت می باشد. نیمی از برق تولیدی این نیروگاه جهت تامین کلیه نیازهای برق و حرارت ساکنین برج استفاده خواهد شد و با فروش نیم دیگر از برق تولیدی به شبکه برق منطقه، هزینه های برج تامین شده و پرداخت شارژ و هزینه برق و حرارت برای اعضای برج مرجان رایگان خواهد بود.

همچنین برای هریک از واحدها در این برج، مخزن ذخیره آب تا 50 لیتر برای مواقع ضروری وزمان های قطع آب در نظر گرفته شده است.

بعلاوه مالکین واحدها در این پروژه سهام دار واحدهای تجاری – اداری نیز خواهند بود و از عواید آنها بهره مند خواهند شد.

از دیگر امکانات برج مرجان می توان به؛ لابی مجلل، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و جشن، سیستم اعلام و اطفاء حریق، هلی پد، سیستم هوشمند کنترل ساختمان، درب ضد سرقت و اختصاص  پارکینگ و انباری جهت هر واحد اشاره کرد.

در ساخت برج مرجان جهت تحمل بیشتر بنا در برابر زلزله از سازه میراگر استفاده شده است. همچنین فضاهای ایجاد شده بین دو قسمت این برج در طبقاتی که به هم متصل هستند، محوطه سازی خواهند شد.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

واحدهای مسکونی برج مرجان همگی دارای دفترچه مالکیت بوده و در دفتر تعاونی به صورت قطعی به نام می شوند. این واحدها هم اکنون به صورت واریزی و امتیازی خرید و فروش می شوند و طبقه و جهت واحدها مشخص نبوده و براساس خوش حسابی و اولویت بندی در زمان تحویل، انتخاب واحد انجام خواهد شد.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت پروژه مرجان برای اعضای اولیه به صورت علی الحساب و در ابتدای پروژه مبلغ 2.8 میلیون تومان اعلام شد که با بازبینی و محاسبه مجدد تعاونی این عدد به مبلغ 6.5 میلیون تومان افزایش یافت، که باتوجه به تورم و افزایش قیمت ایجاد شده طی چند سال اخیر این قیمت نیز منطقی بوده و احتمال افزایش دوباره را نیز خواهد داشت.

هر یک از اعضای پروژه بسته به متراژ واحد خود از 111 تا 181 میلیون تومان واریزی داشته اند. در سال 1398 تعاونی با پیگیری های چندین ماهه موفق به اخذ وام با درصد پایین جهت اعضا شد که هر یک از 474 عضو پروژه می توانند از این وام که بازپرداخت آن 7 ساله با سود 8 درصد می باشد استفاده کنند. اقساط این وام از سال 1399 شروع شده است. مابه تفاوت قیمت علی الحساب با قیمت تمام شده به علاوه هزینه ضریب طبقات، انشعابات و مشاعات نیز پس از تحویل به صورت اقساط 36 ماهه بدون سود از اعضا دریافت خواهد شد.

توصیه کارشناسی ؛

اگر با مقوله ی پیش خرید از تعاونی مسکن های سازنده در منطقه 22 آشنا نیستید و از طرفی برج مرجان و شرایط این برج نظر شما را جلب کرده است و همچنین سرمایه گذاری در منطقه 22 را آینده دار و مناسب می بینید، می توانید با بهره مندی از مشاوره ای حرفه ای، روال نقل و انتقال را بدون مشکل انجام داده و از یک سرمایه گذاری ایمن و متناسب با وجهه و طبقه اجتماعی تان لذت ببرید.

برج مرجان یکی از لوکس ترین و مرتفع ترین برج های پایتخت محسوب می گردد و صرف نظر از اینکه هدف از ورود به این پروژه سرمایه گذاری باشد یا سکونت، نتیجه بسیار سودآور خواهد بود. گرچه بدون شک می توان گفت که در نهایت این پروژه و شهرک چنان آینده درخشانی خواهد داشت که سرمایه گذاران به ندرت اقدام به فروش واحدهای خود خواهند کرد.

ازجمله مهمترین مزیت های این پروژه قرارگرفتن در بهترین پهنه ی شهرک چیتگر می باشد که خود مدرن ترین شهرک غرب دریاچه چیتگر و منطقه 22 محسوب می گردد.

همچنین قرار گرفتن در جوار پروژه هایی چون ایران مال، شهربازی هزار و یک شهر، محور چهارباغ با منظره ی باغ ملی گیاهشناسی و … دسترسی های عالی برای شهرک چیتگر پدید خواهند آورد.

برج مرجان به لحاظ دسترسی به شاه راه های اصلی همچون بزرگراه شهید خرازی (همتشهید همدانی (حکیم) و آزاد راه تهران – شمال و همچنین به لحاظ قیمت تمام شده به ویژه با توجه به نمودار صعودی شاخص رشد مسکن در منطقه 22 یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری برای خریدارانی است که می خواهند تمام آیتم های یک پیش خرید مناسب را داشته باشند.

از آنجاییکه پیش خرید در پروژه مرجان یک انتخاب هوشمندانه به شمار می رود لذا علاقمندان می توانند با اطمینان کامل در این پروژه سرمایه گذاری کرده و با پرداخت به موقع اقساط، مالک طبقه و جهت مطلوب خود شوند. گرچه تمامی طبقات و جهت های این برج جذابیت خاص خود را دارند.

  • جهت خرید امتیازهای برج مرجان حتما قبل از خرید، مفاد دفترچه را مطالعه نمایید.
  • مشخصات مالک دفترچه را با کارت شناسایی فروشنده مطابقت دهید. حتما می بایست مالک دفترچه مبایعه نامه را امضا کند.
  • واحدهای برج مرجان هم برای سرمایه گذاری مناسب هستند هم برای سکونت. اگر قصد سکونت دارید می بایست جهت تحویل واحد صبر داشته باشید. هر پروژه معمولا 6 ماه تا یکسال تاخیر را دارد.
  • قبل از خرید نسبت به استعلام واریزی های فروشنده و پرداخت بموقع اقساط از دفتر تعاونی اقدام نمایید. رتبه بندی واحدها جهت انتخاب طبقه براساس خوش حسابی در پرداخت اقساط انجام خواهد شد.