برج های پارلمان یکی از مجلل ترین و باشکوه ترین مجموعه برج های ساخته شده حال حاضر در منطقه 22 می باشند. این جمله خبری بسیار ساده، زحمات و اراده ای آهنین را شامل می شود. شاید هیچ مشاوری به اندازه نگارنده در زمان ساخت برج های پارلمان درگیر این پروژه و از نزدیک شاهد زحمات و دقت بالایی که صرف کیفیت پارلمان شد، نبوده است. بنابراین در این هفته و به بهانه تحویل اولین سری از واحدهای پروژه پارلمان، تصمیم گرفتیم در بخش برترین های هفته، برج های آماده تحویل و لوکس پارلمان را بهتر و بیشتر بشناسیم.

برج های پارلمان توسط مهندس علی تاجران ساخته شده است. سازنده ای که سالیان متمادی است به عنوان سازنده برتر در منطقه یک تهران شناخته شده و در حال حاضر یکی از مجلل ترین و خاص ترین پروژه ها در سطح منطقه 22 توسط ایشان ساخته شده و در حال تحویل به مالکین می باشد. (رزومه جناب تاجران در بخش سازنده های شخصی سایت ویکی آندلس به صورت کامل آمده است)

پروژه پارلمان در زمینی با عرصه 14هزار متر مربع، با سطح اشغال حدود 4500 متر مربع برای 3 بلوک مسکونی و حدود 10 هزار متر مربع جهت محوطه فضای سبز اختصاصی تعریف شده است.

این پروژه در قالب 3 بلوک A,B,C  بوده و هر بلوک 2 برج 15 و 16 طبقه شرقی و غربی را شامل می شود که در طبقات اول تا دوازدهم هر یک از این برج ها، 4 واحد با متراژهای 131، 133، 138 و 140 مترمربع و دوخوابه و در طبقات 12 تا 15 هر طبقه 2 واحد با متراژ 270 مترمربع و بصورت چهارخوابه (2 خواب مستر) در نظر گرفته شده است.

مضاف بر اینکه هر یک از این برج ها دارای پنت هاوسی به متراژ 540 مترمربع و چهارخوابه (4 خواب مستر) با ارتفاع سقف بلند در طبقه 16 هستند، که از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این پنت هاوس ها می توان مواردی چون؛ ۲ ورودی مجزا برای میزبان و مهمان، سوئیت مستقل مهمان، قلمکاری و چهره نگاری سقف، باربیکیو سنگی، سونای خشک و وان جکوزی را نام برد. همچنین آشپزخانه این پنت هاوس ها جدا از مطبخ بوده و برخوردار از امکاناتی نظیر فر، ماکرویو، LED  و قهوه ساز است. مراجعه به پنت هاوس فقط با رمزمخصوص مالک امکان پذیر بوده و سیستم گرمایش از کف و روف گاردن مجهز به استخر، آلاچیق همراه با شومینه، باربیکیو، سرایداری مجزا و فضای سبز از دیگر امکانات پنت هاوس های پروژه پارلمان است.

در پروژه پارلمان هر بلوک دارای یک سالن اجتماعات با ظرفیت ۲۵۰ نفر بوده و دارای امکاناتی از قبیل آشپزخانه مجهز برای پذیرایی، رختکن، سرویس بهداشتی، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی و سیستم اطفای حریق است که به منظور برپایی جشن ها و مراسم در اختیار ساکنین قرار میگیرد. همچنین کلیه برج های پارلمان مجهز به شوتینگ زباله هستند .

موقعیت مکانی برج های پارلمان در ضلع شمال غربی دریاچه چیتگر و در مجاورت ایران مال (بازار بزرگ ایران) است که شاید بتوان گفت این دسترسی یکی از بهترین مزایای این پروژه به شمار می رود، چرا که ساکنین پارلمان به هیچ وجه با ترافیک و شلوغی اطراف دریاچه برخوردی نداشته و به شاهراه های اصلی و بزرگراه ها، ورودی و خروجی مناسب دارند. بزرگراه هایی چون شهید خرازی (همتشهید همدانی (حکیمآزادگان و آزادراه تهران-کرج.

لازم به ذکر است در ساخت برج های پارلمان از نظر کیفیت ساخت و مصالح بکار رفته حساسیت هایی باورنکردنی از سوی شخص سازنده بکار رفته است که شاید تنها مالکینی که از واحدهایشان در بلندمدت استفاده کنند، می توانند گواهی بر این مدعا باشند. به طوریکه 79 درصد از مصالح و متریال بکار رفته در ساخت پارلمان و تجهیز آن از اروپا وارد شده و دارای استانداردهای بین المللی از نظر ساخت و ایمنی است.

در حال حاضر نیز تعداد محدودی از واحدها که هنوز فروش نرفته اند -باتوجه به اینکه تمامی خریدارانی که به پارلمان مراجعه می کنند توسط سازنده از فیلترهای گزینشی عبور می کنند که سطح پرستیژ برج و ساکنین آن همیشه بالا باشد، تمامی واحدهای پروژه هنوز به صورت کامل فروش نرفته اند- با طراحی ویژه و متریال اروپایی قابل ارائه است.

در انتها به نظر نگارنده طی چند سال آینده در منطقه 22 رقابت سازنده ها بر سر کیفیت خواهد بود و بس. زمین در منطقه 22 و اطراف چیتگر محدود است و روزی که دیگر زمینی برای ساخت پروژه جدید وجود نداشته باشد، برج هایی گوی سبقت را از رقبا خواهند ربود که به لحاظ کیفیت حرفی برای گفتن داشته باشند.

و نکته کاملا واضح و روشن این است که در سال های آتی، واحدهای پروژه پارلمان چه به لحاظ کیفیت و چه از نظر رشد قیمت و ارزش افزوده، یک سر و گردن از دیگر پروژه ها بالاتر خواهند بود.

در پارلمان می توانید لحظات و روزهایی سرشار از آرامش و رفاه داشته باشید، در حالی که می دانید سرمایه ای که صرف خرید واحد خود در برج های پارلمان کرده اید، هر روز شامل ارزش افزوده شده و این یعنی انتخابی هوشمندانه.

و در نتیجه تمامی موارد فوق، برج های مجلل پارلمان بعنوان برترین پروژه آماده تحویل هفته بیست و پنجم سال 1400 توسط دانشنامه آندلس انتخاب شد.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی