مروارید شهر شهرکی مسکونی و مدرن در بخش کوهپایه ای البرز می باشد که در ناحیه 3 منطقه 22 یعنی در مرز دو استان تهران و البرز و در مجاورت الهیه غرب، شهرک دانشگاه شریف، آتی شهر (همراه شهر) و شهرک شهید خرازی واقع شده است.

این شهرک با وسعتی بالغ بر 58 هکتار و بعنوان یکی از بزرگترین شهرک های منطقه 22، در آینده ای نه چندان دور، پذیرای  حدود 30 هزار نفر و 9 هزار واحد مسکونی خواهد بود. برای این شهرک 59 برج در نظر گرفته شده است که تعدادی از این برج ها به بهره برداری رسیده و مابقی در حال ساخت و یا در مرحله زمین و گوبرداری می باشند.

شهرک مروارید شهر که براساس اصول شهرسازی در حال ساخت می باشد با توجه به موقعیت جغرافیایی، نوع ساخت و سازها و همچنین آب و هوای مطلوبی که دارد، بهترین جایگاه را در میان شهرک های منطقه به خود اختصاص داده است.

از آنجاییکه این شهرک مدرن از جمله شهرک های مشمول طرح تفصیلی است و در حال حاضر تنها نقطه ای از غرب تهران می باشد که جواز بلندمرتبه سازی به آن تعلق گرفته است، لذا شهرداری منطقه 22 تمامی اصول مبتنی بر بلندمرتبه سازی و شهرسازی مدرن، من جمله اختصاص فضای سبز کافی را در این شهرک مدنظر قرار داده و تمامی امکانات اعم از امکانات آموزشی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی و پاساژهای محلی برای ساکنین این شهرک در نظر گرفته شده است.

همچنین زمین های شهرک مرواریدشهر از سلامت و اصالت کافی برخوردار بوده و توسط شهرداری به طور کامل پلاک بندی شده اند.

مروارید شهر فاصله ای 7 کیلومتری از دریاچه چیتگر دارد که این بعد مسافت یکی از مزایای این بخش محسوب می گردد چرا که این فاصله بگونه ایست که ساکنین مروارید شهر علاوه بر اینکه بدور از ترافیک و رفت و آمدهای اطراف دریاچه هستند، در صورت تمایل می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به دریاچه و امکانات اطراف آن دسترسی یابند.

با توجه به اینکه این شهرک درغربی ترین نقطه تهران و در مجاورت کوههای البرز قرار گرفته است لذا آب و هوایی بسیار مطلوب و غالبا بدور از آلودگی داراست که این ویژگی سبب شده است تا مروارید شهر علاوه بر سرمایه گذاری سودآور، بعنوان گزینه ای بسیار خوب برای سکونت نیز به حساب آید.

موقعیت مکانی این شهرک بسیار ایده آل بوده و جایگیری درست آن در کنار جاذبه های منطقه 22 باعث پیشرفت این بخش در آینده خواهد شد. از جمله جاذبه های همجوار با این شهرک می توان به بازار بزرگ ایران مال و شهربازی هزار و یک شهر اشاره کرد که تکمیل شدن این دو پروژه تاثیر بسزایی در آینده این شهرک و قیمت و مرغوبیت پروژه های موجود در آن خواهد داشت.

از دیگر ویژگی های برجسته این شهرک دسترسی و راه های ارتباطی آن به مترو و بزرگراه های خرازی، تهران – کرج، حکیم و بلوار اردستانی است که این تعداد راه های ورودی و خروجی محلی و غیرمحلی، دسترسی راحت و سریعی برای شهرک از تمامی نقاط استان تهران فراهم آورده است.

مروارید شهر متشکل از 60 پروژه متفاوت می باشد که به شیوه و سبک اروپایی توسط تعاونی های معتبر و سازندگان خوشنام منطقه در حال ساخت و اجرا می باشند.

برخی از این پروژه ها عبارتند از:

پروژه های در حال اجرا در شهرک مرواریدشهر اغلب به صورت پیش فروش ارائه می گردند و قابلیت پرداخت به صورت اقساط  دارند و متراژهای متفاوتی را نیز شامل می شوند. وجود چنین واحدهایی با محدوده قیمتی متفاوت و مناسب باعث شده است تا افراد با سلایق مختلف و سطوح مالی متفاوت توانایی سرمایه گذاری در این شهرک را داشته باشند.

با توجه به میزان محدود پروژه های بهره برداری شده در این شهرک، در حال حاضر پروژه های مروارید شهر جهت سرمایه گذاری بلندمدت، بسیار مناسب می باشند.