بنیاد تعاون مرزبانی ناجا – شرکت آرین سازه رابین

تجزیه و تحلیل؛

پروژه تجاری – اداری، مسکونی افرا با مساحت 58200 مترمربع در زمینی به مساحت 6098 مترمربع در منطقه 22، ضلع شمال غربی دریاچه چیتگر، بلوار طبیعت و در مجاورت پروژه ایران مال واقع شده است. این پروژه که متعلق به تعاونی مرزبانی ناجا می باشد با پیمانکاری شرکت آرین سازه و موعد تحویل پایان سال 1399 در حال ساخت است.

مشخصات عمومی و شناسنامه پروژه افرا؛

پروژه تجاری – اداری، مسکونی افرا در قالب دو برج 15 طبقه تعریف شده است. در این پروژه یک برج به واحدهای اداری و برج دیگر به واحدهای مسکونی اختصاص یافته است.  برای پروژه افرا، 11 طبقه اداری (متشکل از 132 واحد)، 10 طبقه مسکونی ( شامل 120 واحد مسکونی) و تعداد محدودی واحد تجاری در نظر گرفته شده است.

این پروژه سازه ای از اسکلت فلزی داشته و برای سقف دال و پوشش دیوارهای داخلی و خارجی از بلوک های پیش ساخته بتنی استفاده شده است.

سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی (چیلر)، اختصاص دو دستگاه آسانسور مسافربر، یک دستگاه آسانسور باربر و راه پله فرار در بخش مسکونی و سه دستگاه آسانسور به همراه راه پله و دسترسی جداگانه برای بخش اداری و همچنین دو لابی مجزا برای بخش های مسکونی و اداری از جمله امکانات تعریف شده برای این پروژه می باشند.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

نقل و انتقال واحدهای پروژه افرا در دفتر تعاونی و بصورت قراردادی قابل انجام است. طبقه و جهت تمامی واحدهای این پروژه مشخص می باشد.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت اولیه پروژه برای 5 طبقه اول برج متری 4.5 میلیون تومان اعلام شده بود که این مبلغ از طبقه 5 به بالا برای هر طبقه 2 درصد بیشتر ضریب طبقات نیز داشت.

پرداخت های این پروژه بصورت؛ 120 تا 150 میلیون پیش پرداخت، 60 میلیون وام 18 درصد، اقساط 30  یا 36 ماهه (هر سه ماه یکبار و بسته به متراژ) و اقساط پس از تحویل می باشد.

شاین ذکر است، از آنجاییکه در پروژه افرا تعاونی سازنده (بنیاد مرزبانی ناجا) با شرکت آرین سازه رابین مشارکت نموده است لذا واحدهای این پروژه به دو دسته تقسیم شده اند؛

  • دسته نخست واحدهای متعلق به اعضای تعاونی می باشد که طبقه و جهت این واحدها مشخص شده است. در میان اعضای گروه نخست تعداد کمی حاضر به فروش واحدهای خود بوده و بالطبع قیمت این واحدها نیز بسیار بالا می باشد.
  • گروه دوم واحدهای مربوط به سازنده می باشد که با توجه به تعهدات فی مابین سازنده و تعاونی، سازنده به ازای پیشرفت پروژه و تعداد واحدهای آزاد شده قادر به فروش واحدهای خود می باشد که با استعلام از تعاونی می توان از صحت و سقم این واحدها آگاه شد. بیشتر واحدهای فروشی موجود در بازار از نوع دوم یعنی واحدهای متعلق به سهام فروشنده می باشد.

توصیه کارشناسی؛

  • قبل از خرید و امضای مبایعه نامه اخذ استعلام پرداختی های فروشنده و وضعیت جریمه یا تاخیر در پرداخت اقساط الزامیست.
  • در صورتی که امتیاز مورد معامله مشمول جریمه باشد، پرداخت جریمه تا روز نقل و انتقال بر عهده فروشنده است.
  • جهت بازدید از پروژه حتما از واحد انتخابی در طبقه و جهت اصلی بازدید نموده و به بازدید از واحد نمونه اکتفا ننمایید.
  • قبل از خرید و انجام هرگونه قولنامه از نوع امتیاز مورد معامله (واحدهای اعضا یا واحدهای متعلق به پیمانکار) اطمینان حاصل نمایید. در صورتیکه واحد مورد معامله از واحدهای متعلق به پیمانکار باشد اخذ تاییدیه کتبی و رسمی تعاونی مرزبانی ناجا از فروشنده الزامیست.