اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران طی نامه ی شماره 5475/205 مورخ 1401/04/06 اطلاعیه ای با این مضمون به اعضاء اتحادیه ابلاغ نمود؛

“در راستای اجرای دستور محترم قضایی، با عنایت به فروش واحدهای پروژه حکیم به افراد مختلف و وجود معارضین بسیار نسبت به اکثر واحدها مقتضی است از هرگونه خرید و فروش واحدهای این پروژه و درج آگهی و قرار دادن در فایل فروش خودداری فرمائید و در صورت مراجعه افراد به واحد صنفی شما به آنها درخصوص این موضوع اطلاع رسانی گردد.”


تعاونی موتوری شهرداری با مشارکت پیمانکار خصوصی

تجزیه و تحلیل؛

پروژه خدمات موتوری حکیم که متعلق به تعاونی موتوری شهرداری می باشد، در تقاطع بلوار تعاون و خیابان الهام (منطقه 5) قرار گرفته است و تنها پروژه ایست که در منطقه ای غیر از منطقه 22 در حال ساخت می باشد. این پروژه متعلق به کارکنان سه سازمان شهرداری (خدمات موتوری، بازیافت و میادین میوه و تره بار) بوده و در دو فاز شمالی و جنوبی در حال ساخت می باشد.

بدون شک پروژه خدمات موتوری به لحاظ موقعیت مکانی و شهریت اطرافش یکی از بهترین گزینه های خرید و سرمایه گذاری به حساب می آید. قیمت تمام شده این پروژه در مقایسه با پروژه های اطرافش بسیار مناسب و وسوسه کننده است اما نکته مهم درخصوص این پروژه که نمی توان از آن چشم پوشی کرد مدت زمان طولانی توقف ساخت و خواب پروژه می باشد که منجر به نارضایتی اعضایی گردیده است که از ابتدا در پروژه حضور داشته اند. پروژه موتوری حکیم از آن دست پروژه هایی است که در زمان تحویل سود قابل توجهی برای سرمایه گذاران خواهد داشت اما این امر مستلزم پذیرفتن ریسک تاخیر در تحویل می باشد.

مشخصات عمومی و شناسنامه پروژه مسکونی خدمات موتوری حکیم؛

پروژه مسکونی موتوری حکیم در قالب بلوک های 12 طبقه (3 طبقه منفی و 9 طبقه مثبت ) در دو سایت شمالی و جنوبی تعریف شده است. برای این پروژه در حدود 2640 واحد مسکونی (حدود 2 هزار واحد در سایت شمالی و 500 واحد در سایت جنوبی) با متراژهای 85 تا 169 مترمربع در نظر گرفته شده است. در حال حاضر پروژه روند ساخت را می گذراند و تعاونی نیمه دوم سال 1399 را جهت تحویل پروژه معین کرده است.

از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای پروژه موتوری حکیم می توان؛ فضای سبز، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، اختصاص پارکینگ و انباری جهت هر واحد و درب ضد سرقت را نام برد.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

تمامی واحدهای پروژه موتوری حکیم دارای دفترچه مالکیت بوده و نقل و انتقال این واحدها در دفتر تعاونی به صورت قطعی قابل انجام است. خرید و فروش واحدهای این پروژه به صورت متری و تسویه درجا می باشد.

قیمت و شرایط پرداخت؛

در پروژه حکیم تمامی اعضاء انتخاب واحد کرده اند و قیمت واحدهای این پروژه بسته به طبقه، جهت و مرغوبیت واحد متفاوت می باشد. شرایط پرداخت نیز به صورت نقدی است و هزینه تحویل و سند یا اقساط باقیمانده وام (درصورتیکه فروشنده وام دریافت کرده باشد) از مبلغ کل کسر خواهد شد.

علاقمندان می توانند جهت استعلام قیمت بروز واحدهای این پروژه با مشاورین ما در تیم پیش فروش مسکن آندلس تماس حاصل نمایند.

توصیه کارشناسی؛

  • جهت خرید واحد از پروژه و قبل از نوشتن هرگونه قرارداد، انطباق مدارک فروشنده با کارت شناسایی اش ضروری می باشد. تنها فروشنده ای می تواند نسبت به فروش واحد اقدام نماید که نامش در دفترچه ذکر شده باشد.
  • پیش از تنظیم قرارداد، اخذ استعلام کتبی از واریزی های فروشنده، تاییدیه طبقه و جهت اعلامی و جریمه های احتمالی از دفتر تعاونی الزامیست. (نامه استعلام می بایست دارای امضا مسئول و مهر تعاونی باشد)
  • در هنگام خرید، از طبقه و جهت واحد مورد نظر بازدید نموده و به بازدید از واحد نمونه یا مشابه آن در طبقات یا بلوک های دیگر اکتفا ننمایید.
  • در پروژه مسکونی خدمات موتوری حکیم برخی واحدها متعلق به اعضای تعاونی بوده و برخی دیگر به پیمانکار تعلق دارد و نقل و انتقال واحدهای این دو گروه متفاوت می باشد.
  • در این پروژه نقل و انتقال واحدهای متعلق به پیمانکار در دفتر پیمانکار انجام می پذیرد اما در نهایت تمامی نقل و انتقالات می بایست توسط دفتر تعاونی تایید گردد.