پروژه شخصی ساز (مهندس علی تاجران) پارلمان که در مقایسه با دیگر پروژه های منطقه 22، بسیار لوکس و منحصر به فرد می باشد، دارای قیمتی بالاتر از قیمت میانگین منطقه است، اما باید در نظر داشت که کیفیت واحدهای پروژه پارلمان نیز از سطح کیفی برج های منطقه 22 بطرز چشمگیری بالاتر است.

برج لبخند تنها پروژه ای است که به لحاظ کیفی توان نزدیک شدن به پروژه پارلمان را دارد. که البته پروژه لبخند نیز یک برج 18 طبقه شخصی ساز می باشد که فاصله زیادی با پروژه های ارگانی و تعاونی ساز دارد.

متقاضیان خرید باید توجه داشته باشند که نمی توان گرانی یا ارزانی یک پروژه را ملاک خوب یا بد بودن آن دانست چرا که قیمت بالای پروژه پارلمان بدلیل کیفیت بالای این پروژه است. و در نتیجه پروژه پارلمان از آیتم قیمت و ارزش واحد، امتیاز کامل را دریافت می نماید.

مصالح بکار رفته در بهترین برج های منطقه 22، نهایتا درجه یک ایرانی هستند، که حتی آنها هم به لحاظ طراحی فاصله بسیاری با واحدهای درجه یک ایرانی پروژه پارلمان دارند.

در این پروژه از ابتدا تیپ واحد و طبقه قرار گرفتن آن تعیین نشده بود و براساس سفارش و انتخاب خریدار طبقه، جهت واحد و تیپ کیفی، انتخاب و سپس ساخته و طراحی می شد.

سازندگان پروژه در راستای جلب رضایت خریداران با هر سلیقه ای، از هر تیپ کیفی یک واحد را مبله نموده و حتی برای تیپ لاکچری دو واحد با دو دیزاین و طراحی متفاوت -رنگ غالب سفید و رنگ غالب مشکی- را تدارک دیدند.

پروژه پارلمان در قالب برج های 6 گانه تعریف شده است که از این تعداد 4 برج به تعدادی از نمایندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی تعلق داشته و 2 برج دیگر نیز به صورت آزاد پیشفروش شده است.

برای این پروژه واحدهای 137 متری دو خوابه، 270 متری چهار خوابه و پنت هاوس های 540 متری در نظر گرفته شده است که این واحدها در 2 تیپ تعریف شده اند؛

  • تیپ درجه یک ایرانی

تمامی مصالح بکار رفته در این تیپ از مصالح درجه یک ایرانی هستند.

  • واحدهای لاکچری

مصالح بکار رفته در واحدهای لاکچری پروژه پارلمان، تماما از مصالح درجه یک فرانسوی می باشد.

قرار گرفتن برج های پارلمان در غرب مجموعه برج های آسمان و در جنوب بزرگراه خرازی باعث شده است تا این برج ها از هر چهار طرف محصور شده و گرچه فاصله این برج ها با برج های همسایه استاندارد بوده و این واحدها هیچ مشرفی ندارند اما این نزدیکی باعث شده است تا دید باز و بدون مانع این برج ها صلب شده و چشم انداز مطلوبی نداشته باشند. گرچه واقع شدن در زمین های نزدیک به دریاچه چیتگر به تنهایی عاملی جهت موغوبیت یک پروژه می باشد، اما با این وجود باز هم پروژه پارلمان به لحاظ موقعیت مکانی نمره کامل را دریافت نخواهد کرد.

روال نقل و انتقال در پروژه پارلمان نیز کاملا قانونی بوده و از آنجاییکه این پروژه شخصی ساز می باشد، لذا پس از تنظیم پیش سند در دفتر اسناد رسمی، واحدهای این پروژه از سوی فروشنده به خریدار به صورت کامل قابل انتقال است.

در انتها می توان اذعان داشت که برج های پارلمان گزینه ای مناسب برای متقاضیان خرید واحدهای لوکس و خوش ساخت است. با امید به ساخت پروژه های دیگر از این دست در منطقه 22.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی