پیش از احداث دریاچه و برج های سر به فلک کشیده اطرافش، در سال هایی نه چندان دور، کمتر کسی تصورش را می کرد که زمانی برای فرار از ترافیک و شلوغی ایجاد شده به دلیل ساخت مجتمع های عظیم تجاری – اداری در این منطقه، بزرگراه های خرازی و حکیم تا نزدیکی کرج کشیده شده و این حجم از دفاتر املاک در منطقه 22 ایجاد گردد.

اینکه برج های منطقه 22 را املاک چیتگر بنامیم، کاملا منصفانه بنظر می رسد، چرا که با اندکی دقت می توان به این مهم دست یافت که تمامی اتفاقات کوچک و بزرگی که در منطقه حادث شده و یا در آینده به وقوع خواهد پیوست به دلیل وجود دریاچه بوده است.

حقیقت امر چیزی جز این نیست که پیش از احداث دریاچه در این منطقه، به جز مجموعه پارک جنگلی چیتگر پدیده خاصی وجود نداشت که توانایی جذب افراد به این منطقه را داشته باشد، که البته منظور از پدیده خاص کاتالیزوری است که با بودنش، هم به محدوده جغرافیایی هویت بخشد و هم مقدمه اتفاقاتی باشد که پس از آن و به دلیل وجود آن به نوبت حادث شده و یا خود را به کمک آن توسعه داده اند. بدون شک دریاچه چیتگر مصداق عینی این مطلب می باشد. چرا که ایجاد این دریاچه منجر به انقلابی عظیم در منطقه 22 گردیده و دلیل اصلی اتفاقات بعدی در این منطقه بوده است، اتفاقاتی نظیر؛ ایجاد مجتمع های تجاری – اداری و مراکز تفریحی در اطراف دریاچه که گردشگران منطقه تضمینی بر بقای آنها هستند.

همانا دریاچه و آب و هوای مطلوبش، سازندگان حقیقی و حقوقی را به این فکر انداخت که پایتخت را از سمت غرب که از قضا بسیار دنج و خوش آب و هوا نیز بود، گسترش داده و برج های متعدد و شهرک های مسکونی بسیاری بنا نمایند که خود عامل شکل گیری املاک دریاچه چیتگر بود.

و از آنجاییکه املاک دریاچه چیتگر پذیرای حجم بسیار گسترده ای از گردشگران درون شهری گردید، لذا پروژه بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی و مرکز جامع کنترل سرطان تات نیز در این منطقه کلید خورد.

مضاف بر اینکه قرار گرفتن این منطقه در حدفاصل دو کلان شهر تهران و کرج و دور بودن این بخش از شلوغی ها و ترافیک مرکز شهرهای تهران و کرج و همچنین دسترسی های مطلوب این منطقه، مزایایی غیرقابل انکار برای این بخش به حساب می آیند.

حال دیگر منطقه 22 را نمی توان تنها بعنوان یکی از مناطق شهرداری تهران دانست، بلکه این منطقه در حال گذار به سمت شهری مدرن و امروزی است که قطعا با مدیریت کلان زمامداران امر در شهرداری، شهروندان این منطقه در آینده ای نه چندان دور، طعم توسعه پایدار را خواهند چشید.

همه روزه و با گذشت زمان و بهره برداری از پروژه های در حال ساخت، برگ زرین دیگری به افتخارات منطقه 22 افزوده می گردد که تمامی دست اندرکاران املاک دریاچه چیتگر و بازدیدکنندگانی که به قصد خرید به این منطقه آمده اند را به وجد می آورد به گونه ای که سرمایه گذارانی که از سراسر ایران به این شهر مدرن پای می گذارند و یا پرس و جویی جهت برنامه ریزی برای خریدی در آینده انجام میدهند، محال است بتوانند بدون خرید از این منطقه خارج گردند.

بطور کلی می توان گفت که؛ بقول املاکی های قدیم، منطقه 22، دیگر آخر تهران و آن منطقه بایر و خلوت گذشته نیست. این منطقه امروزه به دنیایی از فرصت ها و چشمه جوشانی از ایده های ناب برای سرمایه گذاری های ملکی بدل گشته است. در این منطقه با هر میزان سرمایه ای می توان اقدام به سرمایه گذاری نموده و در نهایت حداقل به اندازه همان آورده اولیه هم شده، سود به دست آورد.

اراضی چیتگر به اندازه ای مستعد هستند که اگر دانه ای بکارید، حتما خوشه ای برداشت خواهید کرد، البته با علم به اینکه بدانید چگونه و با چه کسی مشورت نمایید.  به امید رسیدن روزی که تمامی نهال هایی که اینک ریشه در خاک این منطقه دارند، در آینده ای نزدیک تبدیل به درختان بارور و تنومندی شوند که زیر سایه شان بتوان آسایش و راحتی را تجربه کرد.

و کلام آخر اینکه؛ روند افزایش قیمت ها همچون سنوات گذشته، همچنان ادامه خواهد داشت و تنها نکته حائز اهمیت این است که در سال های بعد با چه حس و حالی از این روزها سخن گفته و تصمیم و انتخاب این روزهایتان را شرح خواهید داد؛ سرشار از غرور و موفقیت و یا با حسی از حسرت و ندامت؟

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی