در این مقاله به بررسی پروژه های شخصی ساز خوب و مطمئن در منطقه 22 پرداخته شده است. پروژه هایی که در مراحل مختلف ساخت بوده و به لحاظ کیفی مورد تایید می باشند.

برج کادوس را می توان یکی از پروژه های خاص منطقه 22 دانست، چرا که این پروژه توانسته است نظر مساعد تمامی علاقمندان به خرید در محدوده بلوار کوهک و اطراف مجتمع تجاری – اداری طوبی را به خود جلب نماید. این برج با بهره گیری از نقشه ای بدون نقص و پلانی فوق العاده و بکارگیری مصالح درجه یک و عالی و نیز دارا بودن قیمتی منطقی با توجه به کیفیت ساخت و همچنین پروسه نقل و انتقالی مطمئن، به یکی از بهترین گزینه های پیش خرید در منطقه 22 بدل گشته است. این برج یکی از پروژه های لوکس و مجلل منطقه 22 می باشد.

برج 20 طبقه لبخند یکی از مدرن ترین و لوکس ترین پروژه ها در منطقه 22 می باشد. در ساخت این برج از باکیفیت ترین مصالح و بهترین برندهای درجه یک ایرانی و خارجی بهره برداری شده است. در برج لبخند، 4 طبقه منفی پارکینگ و انباری، طبقه همکف لابی و تجاری، طبقه اول رستوران و 14 طبقه فوقانی مسکونی می باشد. همچنین در این پروژه، هر یک از طبقات مسکونی دارای یک لابی جداگانه هستند. برای هریک از طبقات مسکونی برج لبخند، 7 واحد با متراژهای 64، 101، 124، 128، 133 و 174 مترمربع تعریف شده است که این واحدها یک تا سه خوابه می باشند.

برج لبخند دارای یک طراحی منحصر به فرد بوده و با توجه به موقعیت مطلوب مکانی این برج –قرار گرفتن در بخش شمال غربی دریاچه- ساکنین واحدهای جنوبی دید دریاچه چیتگر و ساکنین واحدهای شمالی دید کوه و ایران مال را دارند.

برای این پروژه امکانات متعددی نظیر؛ لابی 24 ساعته، سالن جلسه و همایش مجلل، باغ بام و آلاچیقی بسیار زیبا با فضای سبز و باربیکیوی درجه یک جهت جشن ها و دورهمی های ساکنین، آسانسورهای حمل بار و نفر از بهترین برندهای موجود در بازار، دوربین مداربسته، نقاشی و کابینت درجه یک و درب ضد سرقت در نظر گرفته شده است.

در این پروژه، پروسه نقل و انتقال کاملا قانونی بوده و با توجه به اینکه این پروژه پایان کار دارد، لذا تمامی واحدها دارای سند تفکیکی تک برگ هستند.

قطعا برج لبخند با توجه به دارا بودن کیفیتی به مراتب بالاتر از بیشتر پروژه ها در سطح منطقه 22، قیمتی بالاتر از قیمت میانگین منطقه نیز دارد. اما اگر قصد سکونت در یک برج با تمام مختصات یک برج مجلل و مدرن را دارید قطعا برج لبخند یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

این پروژه با زیربنایی بالغ بر 112 هزار مترمربع، یکی از لوکس ترین و خوش ساخت ترین پروژه های منطقه 22 به حساب می آید.  این مجموعه در قالب 6 برج، با مجموع  524 واحد مسکونی تعریف شده است. برای هر یک از این برج ها، یک طبقه رفاهی و لابی، به اضافه 4 طبقه پارکینگ مشترک با ظرفیت 600 ماشین و 19 طبقه مسکونی در نظر گرفته شده است. برای هریک از طبقات 4 برج از این مجموعه، 5 واحد دو خوابه و برای طبقات دو برج دیگر، 4 واحد سه خوابه تعریف شده است. با هدف رفع نیازهای ساکنین این مجموعه، در طبقه همکف هر یک از این 6 برج، امکانات رفاهی نظیر؛ بخش ورزشی (استخر، سونای خشک، بخار و جکوزی)، مهدکودک، سالن اجتماعات و 12 واحد تجاری با مساحتی بالغ بر 4500 متر مربع در نظر گرفته شده است.

از جمله امکانات رفاهی متعدد این پروژه می توان مواردی چون؛ نیروگاه برق حرارتی، تصفیه خانه فاضلاب، موتورخانه مرکزی، سرمایش و گرمایش از طریق فن کوئل، سیستم اعلام و اطفاء حریق و آتش نشانی طبقات، آسانسور حمل بار و نفر (برانکارد بر)، سیستم دوربین مداربسته، کابینت تمام MDF، درب های داخلی و ورودی با دورکوب چوب، روشویی طراحی شده با سنگ مرمریت و شیرآلات برند اخوان را نام برد.

این پروژه در شمال بزرگراه خرازی و جنوب غربی بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی واقع شده است.

  • برج های سه گانه ایزدیار

این پروژه در قالب 3 برج 25 تعریف شده است. برای هریک از طبقات این برج ها 4 واحد در نظر گرفته شده است که 2 واحد شمالی 148 مترمربع زیربنا داشته و دو واحد دیگر جنوبی بوده و 156 مترمربع مساحت دارند. تعاونی شخصی ایزدیار پس از اجرای فازهای موفق  1 و 2 اقدام به ساخت این مجموعه نموده است. سازنده در فاز 3 با استفاده از بهترین متریال و با بهره گیری از یک طراحی منحصر به فرد توانسته است، یکی از لوکس ترین و خوش ساخت ترین پروژه ها را در منطقه 22 احداث نماید. مضاف بر اینکه این پروژه بدلیل دارا بودن موقعیت مکانی مطلوبش که همانا قرار گرفتن در ضلع شرقی دریاچه چیتگر و روبروی ورودی مجموعه بام لند می باشد، واحدهایی با  منظره و نورگیری عالی داشته و توانسته است در این آیتم گوی سبقت را از تمامی رقبای خود برباید.

از جمله امکانات متعدد این پروژه می توان؛ روف گاردن، هلی پد، سالن مطالعه، کافی شاپ، مجموعه ورزشی، استخر، سونا و جکوزی و همچنین تجهیزات ایمنی و امنیتی نظیر سیستم اعلام و اطفاء حریق و دوربین مداربسته را نام برد.

پروژه پارلمان در قالب 6 برج تعریف شده است که از این تعداد، 4 برج متعلق به نمایندگان مجلس شورای اسلامی-دوره ششم- بوده و فروش و پیش خرید 2 برج دیگر برای عموم آزاد می باشد.

این پروژه در شمال غربی دریاچه و در حدفاصل برج های فاز 2 صیاد شیرازی و برج های شهرک آسمان واقع شده است. برای برج های پارلمان واحدهایی با 127 مترمربع (دوخوابه)، 270 مترمربع (4 خوابه) و پنت هاوس های 540 مترمربع در نظر گرفته شده است و یکی از مزیت های ویژه در این پروژه این بود که خریداران می توانستند در زمان پیش خرید، علاوه بر تعیین طبقه و جهت واحد، تیپ کیفیتی آن واحد را نیز مشخص نماید.

برای برج های پارلمان دو تیپ کیفیتی درجه یک ایرانی و لاکچری – درجه یک فرانسوی- در نظر گرفته شده است. برای خریداران متقاضی تیپ لاکچری امکان تعیین رنگ زمینه غالب نیز وجود دارد.

از جمله امکانات متعدد برج های پارلمان می توان؛ سالن ورزش، سالن اجتماعات و درب ضد سرقت را نام برد. همچنین در این برج ها از سنگ های مرجانی که در معدن های خاصی از دنیا استخراج می شوند، استفاده شده است.

در پروژه پارلمان پروسه نقل و انتقال کاملا قانونی است. قیمت خاص و شرایط پرداخت مناسب تا زمان تحویل نیز، این پروژه را به عنوان یکی از گزینه های اصلی و قابل تامل برای افرادی با سلایق خاص بدل کرده است.

صد البته علاوه بر موارد فوق الذکر برج های لوکس شخصی ساز دیگری نیز، در منطقه وجود دارند. همچنین در قطعات 300 و 500 متری شهرک گلستان مجتمع های 3 و 6 واحدی بسیار شیک و مجللی ساخته شده و یا در حال ساخت می باشند که قابلیت اضافه شدن به لیست بالا را دارند.

به امید رسیدن روزی که تمامی خریداران با آگاهی و اطمینان اقدام به خرید در منطقه 22 نمایند.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی