تعاونی مسکن پدافند هوایی خاتم الانبیاء با مشارکت شرکت آرین سازه رابین

تجزیه و تحلیل؛

پروژه پدافند هوایی ارتش که در پهنه c شهرک چیتگر واقع شده است دارای یکی از بهترین موقعیت های مکانی می باشد. گرچه اعضا از آغاز پروژه فراز و نشیب های فراوانی را پشت سرگذاشته اند و این پروژه در دو مقطع زمانی توقف های یکساله داشته است اما سرانجام تعاونی پدافند در سال 1397 تصمیم به مشارکت در ساخت پروژه گرفت و با یک سازنده با سابقه در منطقه 22 وارد قرارداد شد. بر اساس این قرارداد با شرط عدم پرداخت اقساط توسط اعضا سهم تمامی اعضای تعاونی از میانگین واحدهای 100 متری به میانگین قدرالسهم های 50 تا 60 متری تنزل یافت. در حال حاضر پروژه با روندی مطلوب در حال ساخت می باشد.

مشخصات عمومی و شناسنامه برج های پدافند هوایی ارتش؛

پروژه مسکونی پدافند در قالب 2 برج 30 (C) و 40 (H) طبقه تعریف شده است. برای این پروژه واحدهایی  با متراژ 75 تا 190 مترمربع در نظر گرفته شده است.

این پروژه که بر بلوار پژوهش در پهنه C شهرک چیتگر واقع شده است، توسط تعاونی مسکن پدافند هوایی خاتم الانبیاء و با مشارکت شرکت آرین سازه در مرحله نصب اسکلت و فونداسیون و با موعد تحویل 1402 در حال ساخت می باشد.

از جمله امکانات متعدد در نظر گرفته شده برای این پروژه می توان به؛ لابی مجلل 24 ساعته، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، اختصاص پارکینگ و انباری جهت هر واحد مسکونی، درب ضد سرقت و هلی پد اشاره کرد.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

اعضای پروژه پدافند هوایی به دو دسته تقسیم شده اند:

  • دسته اول اعضای تعاونی پدافند هستند. این اعضا دارای دفترچه مالکیت بوده و نقل و انتقال واحدهای آنها در دفتر تعاونی به صورت قطعی قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است که هریک از دفترچه های پدافند که مربوط به اعضای تعاونی است، متشکل از 50 الی 60 متر سهام پروژه می باشد. هر دفترچه مبلغ 46 میلیون تومان واریزی داشته و تا انتهای پروژه هیچگونه پرداختی دیگری نخواهد داشت.
  • دسته دوم اعضایی هستند که امتیاز واحد خود را از شرکت آرین سازه (شرکت پیمانکار) خریداری نموده اند.  روال پرداخت اقساط، قراردادها و نقل و انتقال واحدهای این دسته کاملا با اعضای تعاونی مسکن پدافند متفاوت بوده و تمامی امور مربوط به نقل و انتقالات این گروه در دفتر شرکت آرین سازه انجام می پذیرد.

خرید و فروش امتیاز پروژه پدافند  به صورت واریزی و امتیازی می باشد.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت اولیه پروژه پدافند جهت اعضای اولیه به صورت علی الحساب متری 850 هزار تومان بوده است که با گذشت زمان و پس از وقفه های ایجاد شده در اجرای پروژه و انجام مشارکت با شرکت سازنده، این عدد مورد بازنگری قرار گرفت که البته هنوز قیمت ساخت جدید اعلام نشده است.

در حال حاضر هر یک از اعضای تعاونی برای هر دفترچه تا سقف 46 میلیون تومان واریزی داشته اند و تا تکمیل شدن پروژه از پرداخت اقساط معاف می باشند.

در صورتیکه پس از تکمیل پروژه و محاسبه قیمت تمام شده و احتساب قدرالسهم هر عضو از پروژه، مبلغی قابل پرداخت باشد، توسط تعاونی به اعضا اعلام خواهد شد.

توصیه کارشناسی؛

  • مطالعه کلیه مفاد دفترچه قبل از خرید امتیازهای برج های پدافند الزامیست.
  • تطبیق مشخصات مالک دفترچه با کارت شناسایی فروشنده ضروری می باشد. می بایست مالک دفترچه مبایعه نامه را امضا نماید. در صورتیکه فروشنده، امتیاز مورد معامله را از فرد دیگری خریداری نموده و نقل و انتقال تعاونی در دفترچه ثبت نشده و در دفترخانه تنها از فرد اول وکالتنامه گرفته شده است، اخذ استعلام از تعاونی پدافند هوایی و حصول اطمینان از صحت مالکیت فروشنده الزامیست.
  • هر یک از دفترچه های پروژه پدافند تنها سهام یک واحد مسکونی بوده و یک دفترچه به تنهایی نمی تواند فرد را به یک واحد برساند. لذا متقاضیان جهت تحویل یک واحد، نیاز به خرید دو دفترچه و تجمیع آنها در زمان تحویل دارند.
  • دفترچه های اعضای تعاونی تنها در دفتر تعاونی پدافند و دفترچه های شرکت آرین سازه تنها در دفتر آن شرکت قابل نقل و انتقال بوده و هیچیک از این دو مرکز نمی توانند نسبت به دفترچه یا اعضای دفتر دیگر اعمال نظر نمایند.