تعاونی مسکن مرکزی نیروی هوایی ارتش

تجزیه و تحلیل؛

پروژه مسکونی H2 به دلیل واقع شدن در مجاورت بزرگراه شهید همدانی امروزه به یکی از نمادهای شهرک چیتگر در منطقه 22 تهران بدل شده است. موقعیت برج H2 بگونه ایست که تمامی وسایل نقلیه در گذر از بزرگراه حکیم و با مشاهده این برج ولو برای لحظاتی کوتاه سودای برج نشینی را در ذهن می پرورانند.

شایان ذکر است که تعاونی صاحب امتیاز این پروژه (تعاونی مسکن مرکزی نیروی هوایی ارتش) توانسته است این پروژه را که یکی از اولین پروژه های شهرک چیتگر و مخصوصا پهنه C بود با پیشرفت فیزیکی چشمگیری اجرا و نصب اسکلت و سقف ها را در مدت زمانی مطلوبی به انجام رساند.

در این پروژه واحدهای جنوبی به دلیل دارا بودن چشم انداز ابدی باغ گیاه شناسی ملی ایران از ارزش بالاتری برخوردار می باشند.

مشخصات عمومی و شناسنامه برج H2؛

پروژه مسکونی H2 در قالب یک برج دو قلوی 29 طبقه (3طبقه منفی پارکینگ، 1 طبقه لابی و 25 طبقه مسکونی) تعریف شده است. برای هر یک از طبقات این برج 14 واحد با متراژهای 75 تا 154 مترمربع در نظر گرفته شده است.

این پروژه که در پهنه C شهرک چیتگر واقع شده است، توسط تعاونی مسکن مرکزی نیروی هوایی ارتش و با موعد تحویل 1401 در مرحله دیوارچینی در حال ساخت می باشد. فرایند انتخاب واحدهای این برج نیز به انجام رسیده است.

ازجمله امکانات متعدد برج H2 می توان؛ لابی مجلل 24 ساعته، سالن اجتماعات، سالن ورزش، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، اختصاص پارکینگ و انباری جهت هر واحد، درب ضد سرقت و هلی پد را نام برد.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

تعاونی سازنده برای تمامی اعضای پروژه H2 دفترچه مالکیت صادر نموده و نقل و انتقالات واحدها تنها از طریق دفتر تعاونی بصورت قطعی و پس از ثبت در دفترچه امکان پذیر می باشد.

با توجه به اینکه در این پروژه انتخاب واحد صورت پذیرفته و طبقه و جهت هر واحد مشخص می باشد، طبیعتا خرید و فروش این واحدها باید بصورت متری انجام شود اما به دلیل عدم تکمیل واریزی اعضا به تعاونی، در حال حاضر خرید و فروش واحدها بصورت واریزی و امتیازی انجام می پذیرد و قیمت امتیاز این واحدها بسته به طبقه، جهت و میزان مرغوبیت واحد متفاوت می باشد.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت برج H2 جهت اعضای اولیه و در ابتدای کار بصورت علی الحساب و متری 1.2 میلیون تومان اعلام شده بود که در سال 97 پس از برآورد مجدد تعاونی، قیمت ساخت به متری 4.5 میلیون تومان افزایش یافت که البته این قیمت نیز علی الحساب می باشد. اعضای پروژه H2  براساس متراژ واحدها، مابقی هزینه ساخت را به صورت اقساط دوره ای و هر 3 ماه یکبار به تعاونی پرداخت می نمایند.

توصیه کارشناسی؛

  • مطالعه کلیه مفاد دفترچه قبل از خرید امتیازهای برج H2 الزامیست.
  • قبل از خرید از تطبیق مشخصات مالک دفترچه با کارت شناسایی فروشنده اطمینان حاصل نمایید. ضروریست مالک دفترچه مبایعه نامه را امضا نماید. در صورتیکه فروشنده، امتیاز مورد معامله را از نفر اول خریداری نموده و نقل و انتقال تعاونی در دفترچه ثبت نشده و در دفترخانه تنها به اخذ وکالتنامه از نفر اول بسنده شده است، اخذ استعلام از تعاونی نیروی هوایی و اطمینان از صحت مالکیت فروشنده الزامیست.
  • واحدهای برج H2 بیشتر مناسب خریدارانی است که قصد سکونت در این پروژه را دارند. در اینصورت فرد خریدار با توجه به اینکه در اغلب موارد تحویل هر پروژه به صورت میانگین 6 ماه تا یکسال تاخیر دارد، با اندکی صبر پس از تحویل واحد ارزش افزوده مطلوب خویش را بدست خواهد آورد.