تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران

تجزیه و تحلیل؛

پروژه مسکونی – تجاری  آفتاب مهتاب در منطقه 22 و در بلوار کوهک واقع شده است. با توجه به وجود پروژه های موفق بهره برداری شده در این نقطه از بلوار کوهک که سبب رشد و توسعه این منطقه بوده اند، می توان می گفت که پروژه آفتاب مهتاب در یکی از بهترین موقعیت های مکانی در بلوار کوهک واقع شده است.

این پروژه مدتی توقف داشت تا اینکه در نهایت و پس از توافق با یک پیمانکار مجدد آغاز بکار نموده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در حال انجام می باشد.

از آنجاییکه در پروژه آفتاب مهتاب قیمت تمام شده برای اعضا بسیار مناسب بوده و تعاونی قدرالسهم های تجاری را به نفع پروژه به فروش می رساند، لذا درصد کمی از اعضا حاضر به فروش واحد خود هستند.

مشخصات عمومی و شناسنامه پروژه آفتاب مهتاب؛

پروژه مسکونی – تجاری آفتاب مهتاب در قالب 2 برج 26 طبقه (4 طبقه منفی پارکینگ، 1 طبقه لابی  و 21 طبقه مسکونی) در بلوار کوهک، بلوار علوم فنون تعریف شده است. برای این پروژه واحدهایی با متراژ 82 تا 149 مترمربع بصورت دو و سه خوابه در نظر گرفته شده است. این پروژه متعلق به تعاونی مسکن کارکنان ادارات مرکزی شرکت ملی نفت ایران بوده و با موعد تحویل 48 ماهه در حال ساخت می باشد.

از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این پروژه می توان به؛ واحدهای تجاری همجوار برج، لابی مجلل 24 ساعته، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، سیستم اعلام و اطفاء حریق،  اختصاص پارکینگ و انباری جهت هر واحد، درب ضد سرقت و هلی پد اشاره کرد.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

تمامی واحدهای پروژه آفتاب مهتاب دارای دفترچه مالکیت بوده و در دفتر تعاونی به صورت قطعی قابل نقل و انتقال می باشد. خرید و فروش امتیازهای این پروژه به صورت واریزی و امتیازی می باشد.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت پروژه آفتاب مهتاب جهت اعضای اولیه به صورت علی الحساب و متری 2 میلیون تومان اعلام شده بود که این مبلغ پس از برآورد جدید تعاونی و احتساب هزینه های زمین، تراکم، جواز، ساخت و واریزی اعضا تاکنون، به متری 6.5 میلیون تومان (در صورت پرداخت نقدی) و 7.5 میلیون تومان (در صورت پرداخت یکساله) افزایش یافت.

توصیه کارشناسی؛

  • هنگام خرید و نوشتن مبایعه نامه ارائه مدارک فروشنده (دفترچه عضویت یا فیش های واریزی و برگه استعلام واریزی) ضروری بوده و می بایست مشخصات فروشنده با مشخصات درج شده در مدارک منطبق باشد.
  • اخذ استعلام بروز واریزی های قبلی فروشنده از تعاونی الزامی بوده و چنانچه جریمه شامل امتیاز مورد معامله باشد پرداخت جریمه بر عهده فروشنده است.
  • نقل و انتقالات می بایست در دفتر تعاونی انجام پذیرد و هرگونه وکالت نامه یا سند دیگری در دفترخانه به تنهایی فاقد اعتبار است.
  • با توجه به تاثیر بسزای پرداخت بموقع اقساط در رتبه بندی جهت انتخاب واحد و طبقه لذا نسبت به این مهم و حتی المقدور پرداخت پیش از موعد اقساط مبادرت نمایید.