تعاونی ابنیه شهر

از آنجاییکه در منطقه 22، تعداد ساختمان هایی که با نزدیک شدن به مراحل پایانی ساخت، از حالت پیش فروش خارج شده و آماده تحویل می گردند، تقریبا برابر با تعداد ساختمان هایی است که آغاز به کار کرده و اقدام به پیش فروش واحدهایشان می کنند، لذا این منطقه شاهد توازنی نسبی میان پروژه های پیشفروش و واحدهای در حال ساخت، می باشد.

پروژه 15 طبقه دیپلمات که با نام پروژه سپاشهر نیز شناخته شده و متعلق به تعاونی ابنیه شهر می باشد، یکی از پروژه هایی است، که در حال حاضر در زمره پروژه های پیش فروش قرار گرفته است.. این پروژه که از همان بدو امر با اقبال گسترده ای مواجه شد، توانسته است جایگاه خوبی در میان پروژه های معتبر منطقه کسب نماید. چرا که تعاونی ابنیه شهر، برغم تازه تاسیس بودن، به واقع تازه کار نبوده و منشعب از تعاونی همت پاسارگاد می باشد که پروژه تجاری – مسکونی پاسارگاد را در رزومه کاری خود دارد. مضاف بر اینکه این تعاونی پروژه پاسارگاد 2 را نیز در حوالی بلوار کوهک در دست ساخت دارد.

این تعاونی با خرید زمینی به مساحت 500 مترمربع در محدوده ضلع شمالی دریاچه – پس از میدان ساحل و مجتمع خیام- اقدام به ساخت برج دیپلمات نمود. برای هریک از طبقات برج دیپلمات 6 واحد مسکونی با متراژهای 82، 115،  127 و 140 متر مربع تعریف شده است که واحدهای 82 متری دو خوابه بوده و برای سایر واحدها نیز سه خواب در نظرگرفته شده است. همچنین طبقه اول این برج تجاری بوده و تمامی اعضا در این بخش سهام خواهند داشت.

پروژه دیپلمات با توجه به فاصله نزدیکی که با دریاچه چیتگر دارد، دارای موقعیت مکانی مطلوبی بوده و در دسته برج های اطراف دریاچه قرار می گیرد که بالطبع این دسته از برج ها همواره متقاضیان خاص خود را دارند.

از جمله امکانات متعدد پروژه دیپلمات می توان به؛ سالن اجتماعات، سالن ورزشی، سالن آمفی تئاتر، استخر، سونا و جکوزی، روف گاردن و جاروبرقی مرکزی اشاره نمود.

تعاونی سازنده سال 1400 را بعنوان موعد تحویل پروژه مقرر نموده و قیمت محاسبه شده در زمان تحویل پروژه را بصورت علی الحساب درنظر گرفته است که قطعا نمی توان از این آیتم ایراد گرفت. گرچه باید اذعان داشت که این امر، جزء نقاط مثبت پروژه نیز محسوب نمی گردد.

علاقمندانی که تمایل به پیش خرید واحدهای این پروژه را دارند، می توانند پس از بررسی تاریخ شروع پروژه و محاسبه میزان پیشرفت فیزیکی آن، سرعت و کیفیت کار را برآورد نموده و نسبت به اتخاذ تصمیم نهایی اقدام نمایند.

امید است این مطلب، برای مخاطبان و علاقمندانی که اطلاعات کافی درباره این پروژه نداشته و موفق به اخذ تصمیم نهایی درباره آن نشده اند، مفید فایده بوده باشد.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی