کتابخانه ایران مال با مساحت ۳۳۰۰ مترمربع یکی از بزرگ ترین کتابخانه های ایران است.  این کتابخانه بعنوان قلب فرهنگی ایران مال، با برخورداری از معماری منحصر به فرد که ترکیبی از معماری کلاسیک اروپایی و تزئینات معماری ایرانی است، چیدمانی زیبا با نمایی از چوب دارد.

در حال حاضر در حدود 50 هزار جلد کتاب در کتابخانه جندی شاپور قرار دارد و این عدد تا 70 هزار کتاب در حال افزایش است.

در این کتابخانه علاوه بر وجود همه نوع دسته بندی کتاب، کتاب‌های عتیقه چاپ مسکو که به زبان لاتین نوشته شده‌اند نیز وجود دارند.

کتابخانه جندی‌شاپور، قابلیت ارائه جدیدترین کتاب‌های منتشره در جهان را در فضای مجازی و با استفاده از E-Book (کتاب الکترونیکی) فراهم نموده و مکان مناسبی است برای انواع رویدادهای فرهنگی نظیر رونمایی از کتب جدید، ارائه کتب نفیس و خطی، تقدیر از صاحبان قلم و اندیشه، ارائه تندیس و سردیس مشاهیر ایران و جهان و برگزاری جشنواره‌های کتاب و مطبوعات. این کتابخانه با برخورداری از قرائت‌خانه‌ها و فضاهای متعدد مطالعه، مکانی مناسب برای دوستداران مطالعه است.

این مجموعه در حال حاضر ورودی ندارد و افراد میتوانند به صورت رایگان از این مکان استفاده کنند. ساعت کاری کتابخانه جندی شاپور همچون دیگر بخش های ایران مال از ساعت 8 صبح تا 12 بامداد است.

 

نشانی کتابخانه ایران مال:

منطقه 22، بزرگراه شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس)، مجموعه ایران مال

شماره تماس:

2929 – 021

وب سایت:

iranmall.com