تعاونی خانه سینما

تجزیه و تحلیل؛

پروژه مسکونی خانه هنرمندان که متعلق به تعاونی مسکن کارکنان خانه سینما می باشد، در منطقه 22 و در شهرک مرواریدشهر واقع شده است. این پروژه در حال حاضر متوقف شده است و تعاونی خانه سینما به دنبال راه حلی جهت برون رفت پروژه از وضعیت فعلی می باشد که معمولا در پروژه هایی از این دست مشارکت با پیمانکار شخصی می تواند پروژه را دوباره فعال نماید و از آنجاییکه پروژه خانه هنرمندان نیز در شرف انعقاد قرارداد با یک سازنده می باشد، لذا می توان جهت سرمایه گذاری این پروژه را مدنظر قرار داد.

مشخصات عمومی و شناسنامه پروژه خانه هنرمندان؛

مجتمع مسکونی خانه هنرمندان سینما (H2) در قالب یک برج  200 واحدی (4 طبقه منفی پارکینگ، یک طبقه لابی و 25 طبقه مسکونی) تعریف شده است. برای هر یک از طبقات این برج  8 واحد ( 2 واحد 150 متری در بخش شمالی، 2 واحد 107 متری در قسمت جنوبی و 4 واحد 128 متری در غرب و شرق برج) در نظر گرفته شده است.

این پروژه فاصله اندکی با مترو وردآورد داشته و در مجاورت پروژه های عظیم مسکونی در حال ساخت نظیر آتی شهر، نگین غرب و شهرک الهیه غرب قرار گرفته است. همچنین پروژه خانه هنرمندان دسترسی مطلوبی به بزرگراه های همت، حکیم و آزادراه تهران – کرج دارد.

از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این پروژه می توان؛ لابی مجلل 24 ساعته، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، خروجی اضطراری و دو لاین آسانسور نفربر و یک لاین آسانسور باربر را نام برد.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

تمامی واحدهای این پروژه دارای دفترچه مالکیت بوده و نقل و انتقال این واحدها در دفتر تعاونی به صورت قطعی قابل انجام است. واحدهای پروژه خانه هنرمندان به صورت واریزی و امتیازی خرید و فروش می شوند.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت پروژه خانه سینما به صورت علی الحساب برای اعضای اولیه و با مبلغ بسیار پایینی اعلام شده بود. هم اکنون تعاونی پس از برآورد جدید، قیمت ساخت و جدول اقساط را به اعضا اعلام خواهد کرد.

توصیه کارشناسی؛

  • در هنگام خرید و نوشتن مبایعه نامه ارائه مدارک فروشنده (دفترچه عضویت یا فیش های واریزی و برگه استعلام واریزی) الزامی بوده و می بایست مشخصات فروشنده با مشخصات درج شده در مدارک منطبق باشد.
  • اخذ استعلام بروز واریزی های قبلی فروشنده از تعاونی ضروریست و چنانچه جریمه شامل امتیاز مورد معامله باشد پرداخت جریمه برعهده فروشنده است.
  • نقل و انتقال می بایست در دفتر تعاونی انجام پذیرد و هرگونه وکالت نامه یا سند دیگری در دفترخانه به تنهایی فاقد اعتبار است.