تعاونی جام جم

تجزیه و تحلیل؛

پروژه مسکونی – تجاری ارغوان در ضلع شمالی میدان ساحل و در مجاورت برج مسکونی – تجاری ساحل قرار گرفته است. این پروژه که متعلق به تعاونی مسکن جام جم صدا و سیما می باشد، چندین سال است که متوقف شده و هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته است. اعضای هیئت مدیره پروژه ارغوان همچنان در پی یافتن راه حلی جهت برون رفت از مشکلات (نظیر تسویه پول زمین با مالک و تسویه با شهرداری) و از سر گیری روند اجرای پروژه هستند.

بدلیل موقعیت مکانی بسیار ویژه ی پروژه ارغوان، در ادامه به معرفی این پروژه پرداخته شده است.

مشخصات عمومی و شناسنامه پروژه ارغوان؛

پروژه مسکونی – تجاری ارغوان در قالب طبقات منفی (پارکینگ و انباری)، طبقه همکف با کاربری پاساژ تجاری و مابقی طبقات بصورت مسکونی تعریف شده است. در ابتدا پروژه بصورت سهامی به اعضا واگذار شده بود و هریک از اعضا مالک 12 متر مسکونی و 2 متر تجاری بودند. در ادامه و مطابق با توافق صورت گرفته میان تعاونی با پیمانکار مقرر شد تا در صورت اتمام ساخت پروژه، پیمانکار، صاحب واحدهای تجاری گردد.

از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این پروژه می توان؛ لابی مجلل 24 ساعته، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی (چیلر)، سیستم اعلام و اطفاء حریق، اختصاص پارکینگ و انباری جهت هر واحد، درب ضد سرقت و هلی پد را نام برد.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

تمامی واحدهای پروژه ارغوان دارای دفترچه مالکیت بوده و در دفتر تعاونی به صورت قطعی قابل نقل و انتقال می باشند. در حال حاضر واحدهای پروژه ارغوان به صورت واریزی و امتیازی خرید و فروش می گردند.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت اولیه که مربوط به زمان آغاز به کار پروژه می باشد فاقد اعتبار بوده و تعاونی در حال برآورد قیمتی جدید است تا به صورت علی الحساب به اعضا اعلام نماید. شرایط پرداخت و جدول اقساط نیز از سوی تعاونی اعلام خواهد شد.

توصیه کارشناسی؛

  • هنگام خرید و نوشتن مبایعه نامه ارائه مدارک فروشنده (دفترچه عضویت یا فیش های واریزی و برگه استعلام واریزی) ضروری بوده و می بایست مشخصات فروشنده با مشخصات درج شده در مدارک منطبق باشد.
  • اخذ استعلام بروز واریزی های قبلی فروشنده از تعاونی الزامیست، چنانچه جریمه شامل امتیاز مورد معامله باشد پرداخت جریمه بر عهده فروشنده است.
  • نقل و انتقال می بایست در دفتر تعاونی انجام پذیرد و هرگونه وکالت نامه یا سند دیگری در دفترخانه به تنهایی فاقد اعتبار است.
  • با توجه به تاثیر بسزای پرداخت بموقع اقساط در رتبه بندی انتخاب واحد و طبقه، لذا نسبت به این مهم و درصورت امکان پرداخت پیش از موعد اقساط اقدام نمایید.
  • در پروژه هایی نظیر پروژه ارغوان که در حالت توقف می باشند تنها در صورتی اقدام به خرید نمایید که از فعالیت مجدد پروژه اطمینان حاصل نموده اید.