تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز شرکت هما

تجزیه و تحلیل؛

بی تردید می توان گفت پروژه هما پارسه از معدود پروژه های منطقه 22 است که از همان بدو امر با استقبال گسترده سرمایه گذاران روبرو شد. این اقبال، دلایل متعددی چون مزایای این پروژه و همچنین هوشمندی تعاونی سازنده آن داشت. چرا که هیئت مدیره پروژه هما پارسه در چند ماه نخست، با عدم صدور مجوز نقل و انتقال به اعضا، منجر به افزایش تعداد متقاضیان و در نتیجه رشد و افزایش قیمت واحدهای پروژه شدند. از دیگر نقاط مثبت و البته پررنگ برج های هما، موقعیت مکانی و جایگاه اجتماعی اعضای تعاونی و ساکنان آینده ی این پروژه بود.

مشخصات عمومی و شناسنامه پروژه هما پارسه؛

تعاونی مسکن خلبانان و مهندسین پرواز شرکت هما که قدمتی بالای 10 سال دارد، ابتدا در منطقه ای دیگر از تهران اقدام به ساخت این پروژه نمود، اما به دلیل اینکه پس از گذشت چندین سال شهرداری نتوانست مجوزهای مربوط به زمین خریداری شده را جهت ساخت برج به تعاونی تحویل دهد، لذا تعاونی خلبانان هما زمین فعلی پروژه را در منطقه 22 که دارای رشد روزافزون جمعیت بوده و تراکم ساخت برج در آن بسیار بالاست، خریداری نمود. این تعاونی پس از خرید زمین از ابتدای سال 98 پروژه را آغازکرده و وارد فاز اجرایی شد. تعاونی برای این پروژه موعد تحویل 4 ساله را اعلام نموده است.

پروژه 500 واحدی مسکونی هما پارسه واقع در شمال بزرگراه خرازی – در امتداد غربی – در قالب 4 برج 30 طبقه (5 طبقه منفی پارکینگ، 1 طبقه لابی و 24 طبقه مسکونی) تعریف شده است.  در این برج ها متراژ واحدها در سه تیپ 110 ، 130 و 160 مترمربع در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات برج های هما پارسه می توان به لابی مجلل، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، درب ضد سرقت و پارکینگ و انباری جهت هر واحد اشاره نمود.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

واحدهای پروژه هما پارسه به صورت واریزی و امتیازی خرید و فروش شده و تمامی اعضای پروژه دارای دفترچه مالکیت بوده و نقل و انتقال قطعی در دفتر تعاونی قابل انجام می باشد.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت پروژه هما پارسه جهت اعضای اولیه توسط تعاونی، به صورت علی الحساب متری 4.5 میلیون تومان اعلام گردید که در انتهای کار و با احتساب قیمت تمام شده، مابه تفاوت از اعضا دریافت خواهد شد. شرایط پرداخت نیز از فروردین سال 1401 به صورت اقساط ماهیانه برای تیپ های سه گانه به ترتیب مبلغ 11 ، 13 و 16 میلیون تومان می باشد. اقساط هر سال و با پیشرفت پروژه تغییر کرده و درصدی افزایش خواهد داشت تا در نهایت به برآورد قیمت تمام شده نزدیک تر گردد. تعاونی این افزایش قیمت را به اعضا اعلام خواهد کرد.

توصیه کارشناسی؛

معمولا پروژه هایی از این دست که مربوط به یک ارگان خاص هستند و اعضای آن نیز از کلاس و جایگاه خوبی برخوردار می باشند، در تمامی مراحل ساخت و پس از تحویل، مشمول افزایش قیمت بیشتری نسبت به سایر پروژه های منطقه 22 خواهند شد. بنابراین اگر انتظار شما از پیش خرید، یک پروژه لوکس با طراحی نقشه های خاص و موقعیت مکانی مناسب می باشد که بتوانید مبلغ ساخت آن را بصورت اقساط و در طی سه تا چهار سال پرداخت کنید، به نوعی که هم برای شما یک سرمایه گذاری سودآور محسوب گردد و هم اگر قصد سکونت داشتید بتوانید تمامی آیتم های مورد انتظارتان را در پروژه شاهد باشید، واحدهای مسکونی پروژه هما پارسه می تواند انتخاب اول شما باشد.

از جمله شاخصه های اصلی که متقاضیان پیش خرید را به سمت پروژه هما پارسه سوق می دهد می توان به قیمت ساخت مناسب این پروژه نسبت به پروژه های مشابه موجود در منطقه اشاره کرد، چرا که به دلیل ساخت 4 برج در این مجموعه، بیشتر هزینه ها بین 500 واحد سرشکن خواهد شد که این مهم در قیمت تمام شده تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین پس از تحویل پروژه، بی تردید واحدهای برج های هما پارسه از لوکس ترین و گرانترین واحدهای موجود در منطقه 22 خواهند بود.

در تمامی مراحل تصمیم گیری جهت خرید یک خانه وجود یک مشاور امین و کاربلد راه گشا بوده و ضامن خریدی مطمئن و سودآور خواهد بود. لذا در هر مرحله ای از تصمیم گیری هستید می توانید با مشاورین گروه سرمایه گذاری آندلس تماس بگیرید.

و در آخر باید متذکر شد که با توجه به طرفداران و متقاضیان این برج ها در منطقه، قیمت امتیازهای واحدهای هما پارسه در حال افزایشی چشمگیر می باشد و اگر با توجه به مطالب ذکر شده تصمیم به خرید واحد در این پروژه را دارید باید هرچه سریع تر اقدام نمایید.

  • هنگام خرید و نوشتن مبایعه نامه مطمئن شوید که مدارک فروشنده شامل دفترچه عضویت یا فیش های واریزی و برگه استعلام واریزی ارائه گردد. همچنین مشخصات فروشنده باید منطبق با مشخصات درج شده در مدارک باشد.
  • استعلام بروز واریزی های قبلی فروشنده را از تعاونی بگیرید، چنانچه جریمه شامل امتیاز مورد معامله شده باشد، پرداخت جریمه به عهده فروشنده است.
  • نقل و انتقال حتما می بایست در دفتر تعاونی انجام پذیرد و هرگونه وکالت نامه یا سند دیگری در دفترخانه به تنهایی معتبر نخواهد بود.
  • برای پرداخت بموقع و حتی در صورت توان پیش از موعد اقساط اهتمام ورزید، چرا که این مهم در رتبه بندی انتخاب واحد و طبقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.