تعاونی مسکن کارکنان دژبان کل ارتش

تجزیه و تحلیل؛

پروژه مسکونی ترنج که متعلق به تعاونی مسکن کارکنان دژبان کل ارتش می باشد تنها پروژه پیش فروش و در حال ساخت در اطراف دریاچه چیتگر است. با توجه به اینکه سایر پروژه های اطراف دریاچه همگی به بهره برداری رسیده و تحویل شده اند، خرید واحد در آنها تنها بصورت نقدی امکان پذیر است، اما در پروژه ترنج خریداران می توانند درصدی از هزینه واحد را به صورت اقساط تا زمان تحویل پرداخت نمایند که این مهم خود یک سرمایه گذاری پرسود به حساب می آید.

مشخصات عمومی و شناسنامه پروژه ترنج؛

پروژه مسکونی ترنج که در منطقه 22، شهرک گلستان و بالاتر از میدان ساحل در حال ساخت می باشد در قالب 2 برج 21 طبقه با واحدهایی با متراژ 100 مترمربع تعریف شده است.

از جمله امکانات متعدد این پروژه می توان به؛ لابی مجلل 24 ساعته، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، اختصاص پارکینگ و انباری جهت هر واحد، درب ضد سرقت و هلی پد اشاره کرد.

روال نقل و انتقال و خرید و فروش؛

تمامی واحدهای پروژه ترنج دارای دفترچه مالکیت بوده و در دفتر تعاونی به صورت قطعی قابل نقل و انتقال می باشند. خرید و فروش واحدهای پروژه ترنج هم اکنون به صورت واریزی و امتیازی انجام می پذیرد.

قیمت و شرایط پرداخت؛

قرارداد ساخت پروژه ترنج جهت اعضای اولیه تعاونی به صورت علی الحساب متری 1.5 میلیون تومان تعیین شده بود که این مبلغ با احتساب 30 درصد هزینه مشاعات و انشعابات به متری 2.8 میلیون تومان رسید.

براساس برآورد جدید تعاونی این عدد قطعا افزایش خواهد داشت و در روزهای آتی توسط تعاونی اعلام خواهد شد.

در این پروژه اعضا هزینه های ساخت را طی اقساط اعلامی تعاونی پرداخت می نمایند.

توصیه کارشناسی؛

  • در هنگام خرید و نوشتن مبایعه نامه ارائه مدارک فروشنده (دفترچه عضویت یا فیش های واریزی و برگه استعلام واریزی) الزامی بوده و می بایست مشخصات فروشنده با مشخصات درج شده در مدارک منطبق باشد.
  • اخذ استعلام بروز واریزی های قبلی فروشنده از تعاونی الزامیست و چنانچه جریمه شامل امتیاز مورد معامله باشد پرداخت جریمه بر عهده فروشنده است.
  • نقل و انتقال واحدها می بایست در دفتر تعاونی انجام پذیرد و هرگونه وکالت نامه یا سند دیگری در دفترخانه به تنهایی فاقد اعتبار است.
  • با توجه به تاثیر بسزای پرداخت بموقع اقساط در رتبه بندی جهت انتخاب واحد و طبقه، لذا نسبت به این مهم و حتی المقدور پرداخت پیش از موعد اقساط مبادرت نمایید.