جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 941 |
302 بازدید
0
22
ارسال به دوستان
پ

          جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اظهارداشت: تصویب طرح مجموعه شهری در سال 1381 با هدف منع افزایش جمعیت در منطقه 22 و تقویت استفاده از اراضی منطقه با کاربری‌های فراشهری و فراملی به تصویب شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران رسید. به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل […]

 

 

 

 

 

جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اظهارداشت: تصویب طرح مجموعه شهری در سال 1381 با هدف منع افزایش جمعیت در منطقه 22 و تقویت استفاده از اراضی منطقه با کاربری‌های فراشهری و فراملی به تصویب شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران رسید.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از فارس؛ شربیانی افزود: با توجه به عدم تحقق تکالیف و برنامه های پیشین در منطقه 22 و عدم دستیابی به اهداف کمی و سیاست‌های طرح تفصیلی، تصویری از شرایط متناقض  و می‌توان گفت سردرگم بر روند تکوین این منطقه حاکم است. در این میان طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 طبق تکلیف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، آبان 1838 با هدف کاهش بارگذاری و حفاظت از محیط زیست به منظور کارآمدی ضوابط طرح تفصیلی تهیه شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تعیین سازوکار اجرایی جهت جلوگیری از واگذاری سهم شهرداری ناشی از تفکیک قطعات، لزوم تامین سرانه های خدماتی در منطقه 22 همچنین کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی به دلیل استعالم های ویژه نظیر کمیسیون های آب، انرژی و محیط زیست و ماده 12 زمین شهری ضرورت دارد.

وی با اشاره به لزوم حفاظت و صیانت از حریم و برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز با تشکیل کارگروه ویژه گفت: مدیریت منسجم و یکپارچه منطقه کلانشهری تهران، تشکیل بانک زمین و انجام ممیزی از حریم منطقه 22 و کنترل و نظارت مستمر ضرورت دارد.

شربیانی ادامه داد: تدوین آیین نامه نحوه بهره برداری از املاک در حال ساخت قبل از صدور پایانکار به دلیل جلوگیری و بروز حوادثی نظیر سقوط آسانسور و آتش سوزی در منطقه 22 اهمیت دارد.

وی افزود: رفع چالش املاک در حال ساخت در ساختمان هایی با بیش از یک بلوک ساختمانی به جهت رسیدگی به درخواست ها، در کمیسیون های داخلی و کمیسیون ماده صد در منطقه 22، تعیین و تکلیف طرح های موضعی و موضوعی اتمام نشده ذیل طرح تفصیلی منطقه 22، پیگیری عقد تفاهم نامه با ستادکل نیروهای مسلح و ارگان های انبوه ساز به جهت تامین زیرساخت ها و سرانه‌ها و تعیین فرآیند نحوه ورود و بازدید از املاک در حال ساخت در سطح منطقه 22 و تعیین تکلیف گودهای رها شده و پر خطر در سطح منطقه 22 ضرورت دارد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از این رو تذکر داده می شود تا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اتخاذ تصمیمات کارآمد و برنامه ریزی دقیق جهت رفع چالش های منطقه 22 اقدامات الزم و عاجل را به عمل آورد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید