جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 1262 |
174 بازدید
0
11
ارسال به دوستان
پ

اولین پکیج تصفیه فاضلاب استان تهران برای رفع بحران فاضلاب خام در منطقه ۲۲ نصب خواهد شد. منطقه ۲۲ شامل مجموعه ای از مجتمع‌های مسکونی است که بصورت انبوه سازی‌های گستره جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است. احداث این ساختمان‌ها در حالی است که مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در این منطقه […]

اولین پکیج تصفیه فاضلاب استان تهران برای رفع بحران فاضلاب خام در منطقه ۲۲ نصب خواهد شد.

منطقه ۲۲ شامل مجموعه ای از مجتمع‌های مسکونی است که بصورت انبوه سازی‌های گستره جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است. احداث این ساختمان‌ها در حالی است که مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان در این منطقه رعایت نشده و تاسیسات جمع آوری فاضلاب در آن‌ها راه اندازی نشده است.

محمد حسن کریمی مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه رعایت مبحث ۱۶ در منطقه ۲۲ مغفول مانده است گفت: سیستم‌هایی که برای تصفیه فاضلاب در برج‌ها ساخته شده کارآمد نیست و هیچ گونه تصفیه‌ای برای فاضلاب انجام نمیدهد بنابراین فاضلاب خام به خیابان‌ها سرازیر می‌شود.

سالهاست که این بی توجهی‌ها به رعایت قانون، ساکنان منطقه ۲۲ با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت که تا سال ۱۴۰۴ به ۵۵۰ هزار نفر میرسد را مجبور به تحمل فاضلاب‌های رها شده در محل زندگیشان کرده است که البته این اتفاق سبب بروز خطرات زیست محیطی شده است.

یکی از اهالی محله آبشار منطقه ۲۲ میگوید: ۷ سال است که این منطقه زندگی می‌کند و در این مدت شاهد رهاشدن فاضلاب تصفیه نشده در خیابان‌ها وجوی‌های آب است موضوعی که علاوه بر خطرات زیست محیطی برای ساکنان این منطقه می‌تواند بیماری زا باشد.

آمار‌ها نشان می‌دهد سالانه یک میلیاردو ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب شرب در تهران مصرف و ۸۳۵ میلیون مترمکعب از آن تبدیل به فاضلاب  میشود.

محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به عقب ماندن منطقه ۲۲ از اجرای طرح‌های مربوط به تصفیه فاضلاب  می‌گوید: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده فاضلاب منطقه ۲۲ باید به تصفیه خانه فیروز بهرام در جنوب تهران منتقل میشد که به دلیل نیاز شهرداری به ۳۰ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز منطقه هدفگذاری‌ها تغییر کرد همین مسئله اجرای این پروژه را با تاخیر مواجه کرده است.

وی  گفت: البته ما برای راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در این منطقه نیازمند ۴ قطعه زمین هستیم که تاکنون شهرداری به دلایل مختلف آن‌ها را در اختیار ما قرار نداده است.

حالا با اوج گرفتن مشکل رها شدن فاضلاب در خیابان‌های منطقه ۲۲  مسئولان را وادار به عکس العمل کرده به نحوی که اولین پکیج تصفیه خانه فاضلاب در منطقه ۲۲ کلنگ زنی شده است و تا ۸ ماه آینده بطور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران  با بیان اینکه تصفیه خانه اضطراری منطقه ۲۲ قادر به تصفیه فاضلاب برای ۶ هزار نفر است افزود: سیستم جمع آوری و تصفیه خانه‌های فاضلاب تهران شامل ۸ هزار کیلومتر خطوط لوله گذاری است که تاکنون ۷۱۰۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی آن متعلق به منطقه ۲۲ و ۲۱ است که هنوز بطور کامل عملیاتی نشده است حالا با راه اندازی تصفیه خانه اضطراری در منطقه ۲۲ این معضل به زودی برطرف میشود.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است  تا ۱۴۱۰ سیستم جمع آوری فاضلاب منطقه ۲۲  شامل احداث ۴ واحد بطور کامل ساخته و راه اندازی شود که مهم‌ترین آن تصفیه خانه خرگوش دره است این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر، بزرگترین تصفیه خانه  جنوب خواهد بود.

مدیر عامل آبفا استان تهران افزود: با اختصاص زمین خرگوش دره از سوی شهرداری تهران تا خرداد ماه ۱۴۰۱, تصفیه خانه‌ای با ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر تا ۱۴۰۳ در منطقه ۲۲ احداث و معضل بطور کامل برطرف میشود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید