جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 1321 |
241 بازدید
0
12
ارسال به دوستان
پ

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای آمادگی برای روز طبیعت و حضور هزاران نفر از شهروندان تهرانی در پارک جنگلی چیتگر گفت: با توجه به گستردگی و تنوع گوناگون درختان و برپا کردن آتش توسط شهروندان، پارک جنگلی چیتگر به امکانات اطفاء حریق مجهز شده است. به گزارش پایگاه خبری […]

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای آمادگی برای روز طبیعت و حضور هزاران نفر از شهروندان تهرانی در پارک جنگلی چیتگر گفت: با توجه به گستردگی و تنوع گوناگون درختان و برپا کردن آتش توسط شهروندان، پارک جنگلی چیتگر به امکانات اطفاء حریق مجهز شده است.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از ایسنا، وحید رضا محمدی اظهار کرد: پارک جنگلی چیتگر در مساحت ۸۷۳ هکتار یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بوستان های جنگلی پایتخت به حساب می آید؛ به همین منظور، مدیریت شهری منطقه ۲۲ اقدامات گسترده ای برای تجهیز این محیط به ویژه در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ انجام داده است.

شهردار منطقه ۲۲ به احداث چند جایگاه برای آبگیری خودروهای آتش نشانی اشاره کرد و گفت: برای اینکه در زمان اطفاء حریق سرعت آبرسانی به خودروهای آتش نشانی بالا رود چند لوله آبگیری تانکر خودروهای آتش نشانی در نقاط مختلف بوستان احداث شده است.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از بوستان جنگلی چیتگر به شکل شیب دار است که مسیرهای خاکی برای تردد خودروهای امدادی مهیا شده و همچنین تعدادی موتور سیکلت برای گشت زنی مجهز به کپسول آتش نشانی در این بوستان مستقر است تا در زمان حادثه در نقاطی که دسترسی به سختی صورت می گیرد، نسبت به اطفاء حریق اقدامات لازم انجام شود.

محمدی عنوان کرد: بیشترین تهدید در روز طبیعت، وقوع آتش سوزی است که حضور نیروهای امدادی در بوستان ها، نظارت بر شیرآلات آتش نشانی موجود و ممانعت از پارک خودروها در مقابل شیرهای آتش نشانی، آمادگی خودروهای حمل آب و گشت زنی موتوری عوامل شهرداری از جمله اقدامات پیشگیرانه است.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: یکی از سنت های ایرانی ها این است که در روز طبیعت، غذا را در محیط های طبیعی فراهم کنند به همین منظور معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ تعداد قابل توجهی باربیکیو را در بوستان های جنگلی چیتگر و لتمال کن احداث کرده تا مانع از سرایت آتش به نقاط دیگر شود.

به گزارش شهر، وی تصریح کرد: خوشبختانه در مجموعه بوستان جنگلی چیتگر ایستگاه آتش نشانی مستقر است تا در کوتاه ترین زمان ممکن برای اطفای حریق اقدام شود، همچنین باتوجه به گسترده بودن پارک چیتگر برج دیدبانی در بالاترین نقطه بوستان قرار دارد تا در کوتاه ترین زمان نقطه مورد حادثه شناسایی شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید