جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 2437 |
115 بازدید
0
9
ارسال به دوستان
پ

          شهردار تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط گفت: احداث خط ۱۰ مترو باعث گره گشایی در منطقه ۲۲ می‌شود، چرا که این منطقه سرانه پایین با ظرفیت جمعیت […]

 

 

 

 

 

شهردار تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط گفت: احداث خط ۱۰ مترو باعث گره گشایی در منطقه ۲۲ می‌شود، چرا که این منطقه سرانه پایین با ظرفیت جمعیت پذیری بالا دارد.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا زاکانی با اشاره به اینکه پس از احداث خط 10 مترو، ۶ منطقه شهر از این خط بهره‌مند خواهند شد، افزود: اهمیت، سرعت و تسهیل در بهره مندی از مترو در حوزه حمل و نقل شرایط بسیار خوبی فراهم کرده است .

زاکانی در ادامه گفت: در خط ۷ و یک مترو مشارکت فعال و اثر بخشی با قرارگاه خاتم داشتیم و تجربه همکاری با این قرارگاه در این بخش برای ما بسیار مهم است.

شهردار تهران افزود: امیدوارم با شعار تهران به مثابه یک کارگاه شروع به ساختن همه تهران کنیم و در این راه، همه ظرفیت‌های کشوری را بکار گیریم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد این قرار گاه در کشور گفت: ۲۰ درصد مصرف گاز و ۴۵ درصد مصرف بنزین و ۲۰ درصد مصرف گازوئیل از طریق خدمات قرارگاه خاتم فراهم می‌شود، همچنین ۶۲ سد که ۴۵ درصد ذخایر آبی کشور را شامل می‌شود، توسط قرارگاه خاتم ساخته شده است.
سید حسین هوش السادات افزود: ۶ هزارو ۴۰۰ خط انتقال آب و بیش از ۹۰۰ کیلومتر آزادراه و ۴ هزارو ۱۰۰ کیلومتر راه آهن نیز با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده است.

وی با بیان اینکه صد‌ها کیلومتر بزرگراه و ۱۶۵ تقاطع و پل در کلانشهر‌ها به همت قرار گاه خاتم احداث شده است، افزود: در حوزه شهرسازی ۳۳۸ کیلومتر خط مترو در چند کلانشهر کشور را در دست اجرا داریم که ۱۳۰ کیلومتر آن تکمیل شده است.

هوش السادات همچنین گفت: متروی قم، خط ۲ شیراز و کرمانشاه و پرند نیز در آینده به بهره برداری می‌رسد و ساخت خط ۷ متروی تهران در ۲۵ ایستگاه نیز از جمله افتخارات قرارگاه خاتم بوده است.

وی افزود: گرچه این اقدامات راضی کننده است، ولی قانع کننده نیست و باید کار‌های بزرگتری صورت گیرد که احداث خط ۱۰ متروی تهران یکی از این اقدامات است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تصریح کرد: امیدواریم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با ثبت رکورد سرعت و کیفیت، موجبات رضایت شهروندان تهرانی را فراهم کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید