پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
کد خبر: 1635 |
160 بازدید
0
10
ارسال به دوستان
پ

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به کمبود ۵۰ درصدی ظرفیت کنونی آموزش و پرورش در این منطقه، گفت: ۸ زمین به شکل رایگان از سوی شهرداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است. به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲ تهران در نشستی به مناسبت […]

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به کمبود ۵۰ درصدی ظرفیت کنونی آموزش و پرورش در این منطقه، گفت: ۸ زمین به شکل رایگان از سوی شهرداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آندلس به نقل از همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲ تهران در نشستی به مناسبت روز معلم با محسن مطلبی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران اظهار داشت: در این مدت همت‌مان را برای رفع مشکل سرانه آموزشی ساکنان با یک همکاری و همیاری بین بخشی افزایش داده‌ایم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این منطقه را شهرک‌های مسکونی تشکیل داده‌اند که در دو دهه اخیر مورد احداث قرار گرفته‌اند؛ اغلب شهرک‌ها به تعهدات خود مبنی بر احداث مدرسه اقدام نکرده‌اند، این در حالیست که روز به روز به تعداد جمعیت این منطقه افزوده شده و طبق یک پایش صورت گرفته کمبود ۱۰۰ مدرسه در این منطقه وجود دارد.

جمعیت منطقه به نیم میلیون نفر می‌رسد

محمدی ادامه داد: در سال ۸۷ جمعیت این منطقه ۶۰ هزار نفر بوده که این روزها جمعیت به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است و طبق پیش‌بینی‌ها در چند سال آینده جمعیت به مرز نیم میلیون نفر خواهد رسید که سرانه موجود آموزشی به تناسب جمعیت نیست و این کمبود مدرسه بعد از نبود سیستم فاضلاب‌کشی به عنوان دومین چالش محسوب می شود.

شهردار منطقه 22 خاطرنشان کرد: با تدابیر شهردار تهران در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به موضوع افزایش سرانه آموزشی صورت گرفته است، به همین منظور شهرداری منطقه نیز عزم جدی برای بالا بردن سرانه آموزشی در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هر مجتمعی که اقدام به ساخت بالای ۲۰۰ واحد مسکونی می‌کند در صورتی که سرانه آموزشی را مهیا نکند شهرداری به هیچ عنوان پایان کار صادر نخواهد کرد؛ از سوی دیگر با یک همکاری، همیاری و هم فکری بین شهرداری و آموزش و پرورش می‌توان در یک مدت تعریف شده این چالش را برطرف کرد.

دانش‌آموزان برای تحصیل به منطقه ۵ می‌روند

محمدی در ادامه عنوان کرد: شاهد آن هستیم که بخش قابل توجهی از دانش آموزان ساکن در این منطقه برای تحصیل به منطقه ۵ تهران تردد دارند که با راه اندازی مدارس جدید در این منطقه شاهد کاهش تردد شهری خواهیم بود.

شهردار منطقه ۲۲ تهران در پاسخ به این سوال که «شهرداری چه اقداماتی برای رفع این چالش آموزشی انجام داده است؟»، گفت: ۸ زمین به شکل رایگان از سوی شهرداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته که چهار زمین مورد احداث، یک زمین در حال احداث و سه زمین دیگر در حال روند امورات ادارای است؛ البته در زمینه مجوز ساخت نیز مساعدت هایی از سوی مدیریت شهری صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در حال حاضر ۵۳ مدرسه دولتی، سه مدرسه در روستاهای حریم منطقه و ۴۷ مدرسه غیر دولتی در محلات ۱۲ گانه این منطقه وجود دارد؛ همچنین بودجه مناسبی برای سال جاری برای کمک به مدارس از سوی مدیریت شهری درنظر گرفته شده است.

محمدی اظهار کرد: مرمت و بازسازی مدرسه شهدای ایران خودرو واقع در شهرک پیکان شهر، رنگ آمیزی و ایزوگام چند مدرسه، تهیه ۱۷ دستگاه کامپیوتر از دیگر اقدامات مدیریت شهری برای مدارس موجود در منطقه است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری چیتگرنیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید