از آنجاییکه بسیاری از مشتریان و خریداران به دلیل تشابه اسمی تعاونی عمران گستر همت با تعاونی مسکن توسعه ابنیه همت، به اشتباه پروژه هایی که تعاونی ابنیه همت و اتحادیه نمونه رسا ساخته اند- مانند برج های 14 معصوم، آرتمیس و شهرک نمونه سپاه – را به تعاونی عمران گستر همت نسبت می دهند -که قطعا مسئولین تعاونی عمران گستر همت نیز خواهان این امر نمی باشند- لذا تلاش شده است تا در این مقاله، تعاونی عمران گستر همت و پروژه های در دست ساخت این تعاونی به خوانندگان گرامی معرفی گردد.

تعاونی عمران گستر همت از جمله ی تعاونی های فعال در منطقه 22 شهرداری تهران می باشد. این تعاونی 4 پروژه (موج، دریاچه، گرمدره و چشمه) را بصورت همزمان در دست ساخت دارد که در ادامه توضیحی مختصر در خصوص هریک این پروژه ها ارائه گردیده است؛

پروژه موج

همانگونه که از نام این پروژه مشخص است، پروژه موج در ساحل شرقی دریاچه چیتگر و در میدان موج واقع شده است و این موقعیت مکانی فوق العاده که منجر به دسترسی های مطلوبی برای این پروژه شده است، در آینده آسایش فراوانی را نصیب ساکنان این پروژه خواهد نمود. اما پروژه موج یک نقطه منفی نیز دارد و آن هم طولانی شدن توقف پروژه و عدم پیشرفت فیزیکی آن می باشد. باید دید تعاونی سازنده چه تدبیری جهت برون رفت از این سکون بکار خواهد بست.

پروژه مسکونی تجاری دریاچه (بازارچه تخصصی طلا و جواهر)

پروژه مسکونی – تجاری دریاچه با متراژ 2 هزار مترمربع مساحت و با فاصله ای 300 متری از ضلع شمالی دریاچه چیتگر، در زمین پلاک ثبتی 9494/1863 در حال ساخت می باشد.

مقرر شده است تا طبقات تجاری این پروژه به بازارچه طلا و جواهر اختصاص یابد که این امر، خود امتیازی ویژه برای این پروژه به حساب می آید. اما از آنجاییکه روند پیشرفت کار در پروژه دریاچه بسیار ملایم می باشد، لذا نمی توان این پروژه را در زمره ی پروژه های خوبی قرار داد که دارای پیشرفتی بدون وقفه هستند و همین امر موجب شده است تا پروژه دریاچه برغم مانور روی بازارچه تخصصی طلا و جواهر هم نتواند، اعتماد سرمایه گذاران را جلب نماید.

تعاونی عمران گستر همت همچنین بصورت همزمان پروژه های گرمدره و چشمه در نزدیکی بزرگراه آزادگان جنوب به شمال، خیابان چشمه غربی را نیز در دست ساخت دارد، که با توجه به دور بودن این دو پروژه از محدوده دریاچه چیتگر و همینطور عدم پیشرفت فیزیکی قابل توجه آنها در این مقاله به تحلیل و بررسی این دو پروژه پرداخته نشده است.

و در نهایت ذکر مجدد این نکته ضروریست که تعاونی مسکن عمران گستر همت در منطقه 22، تنها متولی پروژه های دریاچه، موج، چشمه و گرمدره است، که شرایط این چهار پروژه نیز کاملا روشن می باشد و مابقی پروژه ها مربوط به دیگر تعاونی های سازنده نظیر؛ تعاونی توسعه ابنیه همت و همچنین اتحادیه تعاونی های نمونه رسا و سایر تعاونی های فعال در این منطقه می باشد.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی