تعاونی مسکن پاسارگاد طب – تعاونی توسعه ابنیه همت

هر یک از مشاوران املاک، غالبا فهرستی پیشنهادی مخصوص مشتریان و خریداران خود دارند. در این مطلب تلاش شده تا پروژه فرزانگان که یکی از بهترین گزینه های پیش خرید بوده و بدون شک در لیست منتخب تمامی مشاوران املاک در منطقه 22، وجود دارد، بررسی گردد. پروژه ای که که یقینا جایگاه فعلی اش را مرهون سازنده کنونی اش -تعاونی توسعه ابنیه همت- می باشد.

تمامی مشاورین خبره و فعالان امر ساخت و ساز در منطقه 22 بر این باورند که نام تعاونی توسعه ابنیه همت به عنوان سازنده، خود به تنهایی باعث اعتبار پروژه بوده و بی تردید این پروژه را به یکی از بهترین پروژه های منطقه بدل کرده است. چرا که چنین پروژه ای بدون شک در موعد مقرر و با کیفیتی قابل قبول و بدون خلف وعده به مالکین تحویل خواهد شد.

حال باز می گردیم به پروژه فرزانگان و تاریخچه این پروژه؛

در ابتدا تعاونی مسکن پاسارگاد طب -متعلق به کارکنان و پزشکان بیمارستان تریتا- اقدام به احداث پروژه فرزانگان نمود. این تعاونی پیش از پروژه فرزانگان، پروژه فرهیختگان که برجی 24 طبقه می باشد، را ساخته و تحویل داده بود و با توجه به اینکه بیشتر اعضای تعاونی در پروژه فرهیختگان شرکت کرده و واحدهای خود را تحویل گرفته بودند، لذا از پروژه فرزانگان استقبال چندانی بعمل نیامد و در نهایت تنها 200 نفر در ابتدا، برای این پروژه ثبت نام کردند. گرچه تعاونی با همین تعداد، پروژه را آغاز و تا مرحله اسکلت رسانید، اما همانگونه که انتظار می رفت، با گذشت چندین ماه و پس از تمام شدن پول تعاونی، پروژه نیز متوقف گردید.

پروژه فرزانگان به مدت یکسال توقف ساخت داشت تا اینکه در نهایت، تعاونی توسعه ابنیه همت که به لحاظ موقعیت مکانی، دور نمای روشنی برای این پروژه می دید، اقدام به خرید پروژه نمود. پس از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و دیگر سازمان های ذیربط، سند زمین، جواز و پروانه ساخت پروژه فرزانگان به تعاونی توسعه ابنیه همت منتقل گردید. پیش از انتقال پروژه به تعاونی توسعه ابنیه همت، تنها 20 واحد از 120 واحد برج رزرو شده بود اما، پس از انتشار فرم ثبت نام پروژه توسط تعاونی توسعه ابنیه همت، تنها در مدت 3 روز،  100 واحد باقی مانده به صورت آنلاین به فروش رسید که این امر را می توان تنها به دلیل خوش نامی تعاونی سازنده دانست.

در نهایت پروژه فرزانگان توسط تعاونی توسعه ابنیه همت بصورت رسمی و با برنامه ای 36 ماهه، در سی ام اردیبهشت ماه سال 1395 آغاز به کار نمود. در قرارداد ساخت این پروژه، قیمت تمام شده برای هر متر مربع 3.4 میلیون تومان در نظر گرفته شد و ساخت این برج 26 طبقه، با واحدهایی در سه تیپ، با متراژهای 95، 175 و 205 مترمربع (مجموع 120 واحد) و با کیفیتی بسیار مطلوب آغاز گردید.

شاید در زمان پیش خرید این پروژه قیمتی بالاتر از موارد مشابه خود داشت، اما از آنجاییکه مبالغ تعیین شده برای این پروژه براساس محاسبات دقیق و برمبنای امکانات برج بود لذا از همان ابتدای کار هم می شد آینده روشن این پروژه را پیش بینی نمود.

پروژه فرزانگان دارای امکانات متعددی همچون؛ لابی شبانه روزی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، استخر، سونا و جکوزی، واحدهای تجاری، کافی شاپ و دوربین های مداربسته می باشد.

از دیگر مزایای این پروژه، می توان به بسته پیشنهادی ویژه ای (یک وام 100 میلیونی برای هر واحد) اشاره کرد که تعاونی توسعه ابنیه همت برای هر واحد در نظر گرفته بود. اقساط این وام پس از تحویل واحد آغاز می شد و خریداران مکلف به پرداخت اقساط بصورت دوماه یکبار و پلکانی بودند که طبیعتا شرایط ایده آلی برای خریداران محسوب می گردید.

همچنین در پروژه فرزانگان، تمامی نقل و انتقالات پس از طی روال قانونی و اخذ استعلامات مربوطه در دفتر تعاونی مسکن توسعه ابنیه همت قابل انجام می باشد.

موقعیت مطلوب مکانی از دیگر مزایای برج فرزانگان می باشد چرا که این پروژه در منطقه کوهک، روبروی مرکز خرید طوبی و نزدیک به مترو چیتگر واقع شده است. واقع شدن در منطقه کوهک از آنرو حائز اهمیت می باشد که این بخش، در سال های اخیر شاهد روندی رو به رشد بوده است و در آینده ای نزدیک، اتفاقی که برای املاک نزدیک به دریاچه چیتگر افتاد برای این منطقه نیز تکرار خواهد شد و در منطقه کوهک شاهد افزایش قیمتی ناگهانی خواهیم بود.

شهرک نمونه (شمال بزرگراه همتبرج های پارسیا (ضلع شمالی دریاچه)، برج مسکونی آسمان آبی، مجتمع تجاری – اداری آرتمیس و برج تجارت لکسون از دیگر پروژه های موفق و بنامی هستند که تعاونی مسکن توسعه ابنیه همت در منطقه اجرا کرده و یا در دست ساخت دارد.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی