تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش

در مقالات گذشته توضیحاتی چند درباره تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش و پروژه های در دست ساخت این تعاونی و همچنین تحلیلی اجمالی در خصوص برج H2 و خصوصیات این برج 29 طبقه که در پهنه C شهرک چیتگر واقع شده است، ارائه گردید.

این مقاله نیز به تحلیل و بررسی برج B6 که پروژه ی دیگر در دست ساخت تعاونی مسکن نهاجا می باشد، اختصاص داده شده است.

پروژه خلبانان (B6) که در پهنه A شهرک چیتگر در حال ساخت می باشد، یکی از بهترین گزینه های موجود جهت سرمایه گذاری و سکونت در منطقه 22 محسوب می گردد. تعاونی سازنده در ابتدا کار ساخت این برج را آغاز کرده و سپس اقدام به ساخت پروژه دوم یعنی همان برج H2 نمود.

این تعاونی علیرغم اینکه دو پروژه را بطور همزمان در دست ساخت داشت، اما توانست در هر دو پروژه پیشرفت کیفی و کمی مطلوبی داشته و نام پروژ های خود را در زمره 10 پروژه برتر منطقه ثبت نماید و از دید تمامی کارشناسان و مشاورین املاک منطقه 22، این دو پروژه جزء 8 پروژه برتر در میان 60 پروژه در حال ساخت منطقه می باشند. و با توجه به اینکه تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش برج B6 را بصورت سفارشی برای خلبانان خود احداث نموده است، لذا این پروژه در مقایسه با پروژه H2 از امکانات و آپشن های ویژه تری برخوردار می باشد که همین امر برج B6  را  متمایز کرده است.

پروژه B6 که در قالب یک برج 39 طبقه تعریف شده است، مرتفع ترین برج در پهنه A شهرک چیتگر بوده که این امر بعنوان یکی از مزایای برجسته این پروژه به حساب می آید و با توجه به اینکه این پروژه، شمالی ترین برج در این بخش نیز می باشد، لذا واحدهای شمالی دید ابدی کوه و شهربازی هزار و یک شهر و واحدهای جنوبی نیز از حدود طبقه 10 به بالا دیدی از باغ ملی گیاه شناسی و پارک چیتگر را دارا می باشند.

متقاضیان خرید واحد در پروژه B6  با آورده اولیه 200 میلیون تومان می توانستند اقدام به خرید در این برج نمایند. اقساط دوره ای این پروژه هم بصورت هر سه ماه 9.5 میلیون تومان اعلام شده بود که در مقایسه با برج های دیگر در همین سطح از کیفیت، بسیار مناسب و منطقی به نظر می رسید، چراکه قیمت تمام شده 3 میلیون تومان برای هر مترمربع، برای برجی با چنین موقعیت و امکاناتی بسیار مناسب بود. و با توجه به اینکه 4 برج دیگر در این پهنه تحویل و خریداران در آنها ساکن شده اند، لذا زیر ساخت های خدماتی – رفاهی برای پهنه A سریعتر از سایر بخش ها فراهم خواهد شد.

روال نقل و انتقال در پروژه B6 نیز کاملا قانونی بوده و اخذ استعلام و نقل و انتقال واحدها در دفتر تعاونی انجام پذیر می باشد. مضاف بر اینکه در این پروژه همچون دیگر پروژه های معتبر، دو تا سه سال پس از تحویل پروژه، سندهای تفکیکی صادر و به اعضا تحویل خواهند شد.

همچنین تعاونی سازنده در این برج نیز همانند برج H2 پروفایلی برای هریک از اعضا در سایت تعاونی تعریف کرده است که اعضا می توانند با مراجعه به پروفایل شخصی خود اولویت شان را براساس واریزی هایی که تا همان لحظه داشته اند، بررسی نمایند. بعلاوه برای اعضا این امکان نیز در نظر گرفته شده است تا با مراجعه به دفتر تعاونی بر اساس خوش حسابی در پرداخت اقساط، پس از اخذ استعلام از طبقه واحد خود، در صورت عدم رضایت از طبقه اعلامی نسبت به بالا بردن امتیاز خود در اقساط باقی مانده اقدام نمایند.

در مجموع می توان به جرات اذعان داشت که برج خلبانان (B6) با توجه به موارد فوق الذکر و همچنین واقع شدن در منطقه ای خوش آب و هوا و داشتن فاصله ای منطقی از دریاچه چیتگر، یکی از بهترین گزینه ها جهت سکونت و سرمایه گذاری به حساب می آید. هرچند واقع شدن در شهرک چیتگر خود به تنهایی نقطه قوتی برای هر پروژه می باشد.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی