بی تردید کمتر کسی است که گذرش به منطقه 22 و حوالی چیتگر و دریاچه افتاده باشد و نام شرکت ساختمانی نامی اریکه پارسیان را نشنیده باشد. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت سومین پروژه خود در منطقه 22 می باشد و یکی از پرافتخارترین سازنده های منطقه 22 به شمار می رود. شرکت نامی اریکه پارسیان به عنوان سازنده برتر در بخش برترین های هفته دانشنامه آندلس انتخاب شده است که به همین بهانه مروری خواهیم داشت بر عملکرد چندین ساله اش در منطقه 22 و همینطور پروژه هایی که ساخته و در دست ساخت دارد.

پروژه مروارید بقیه اله یک یا برج افرا را می توان اولین برج از کارنامه شرکت ساختمانی نامی اریکه پارسیان در منطقه 22 دانست. این پروژه را به اختصار مروارید یک نیز می شناسند که در قالب یک بلوک 30 طبقه در تاریخ 1 شهریور 1393 در زمینی با زیربنای 43 هزار مترمربع واقع در منطقه 22 تهران، انتهای بزرگراه خرازی به سمت غرب، شهرک مرواریدشهر، بلوک E6 شروع بکار نمود. پروژه مروارید یک یا همان برج افرا با سازه از اسکلت فلزی، شامل 4 طبقه منفی جهت پارکینگ و انباری، یک طبقه لابی و مشاعات و 25 طبقه مسکونی بوده و در مجموع 200 واحد مسکونی را در خود جای داده است. برای هریک از طبقات این برج 8 واحد مسکونی در 3 تیپ با متراژهای 130-150 و 160 مترمربع در نظر گرفته شده است که به دلیل سه بال بودن سازه تمامی واحدهای این پروژه از حداکثر نورگیری برخوردارند. تمامی واحدهای برج افرا دارای بالکن بوده و از امکانات شاخص برج می توان به مواردی چون؛ پارکینگ و انباری جهت هر واحد مسکونی، لابی و لابی من تمام وقت، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، آسانسور نفر و باربر، سیستم مدیریت ساختمان BMS، سیستم Bus Duct، سیستم اعلام و اطفاء حریق، صاعقه گیر، تهویه مطبوع، شوتینگ زباله، هلی پد، اتصال فیبر نوری، نقاشی واحدها، درب ضدسرقت و شیرآلات اشاره نمود. برج مروارید یک در تاریخ 31 شهریور 1398 به اعضا تحویل گردید و ساکنین پروژه پس از انتخاب هیئت مدیره و رای گیری نام پروژه را به برج افرا تغییر دادند. واحدهای برج افرا هم اکنون از باکیفیت ترین و پرطرفدارترین واحدهای منطقه 22 می باشد که از نظر رشد قیمتی سود بسیار مطلوبی را عاید اعضا پروژه نموده است.

پروژه مروارید بقیه اله دو یا به اختصار مروارید 2 در واقع دومین پروژه شرکت ساختمانی نامی اریکه پارسیان در منطقه 22 است که در موقعیت مکانی منطقه 22، امتداد بزرگراه خرازی به سمت غرب، شهرک مرواریدشهر، بلوک E8 و در تاریخ 25 دی ماه 1397 در زمینی با زیربنای 45 هزار مترمربع آغاز بکار نمود. پروژه مروارید دو نیز همانند پروژه مروارید یک و با همان نقشه و البته سازه بتنی اجرا می شود. پروژه مروارید دو در قالب یک برج 31 طبقه مشتمل بر 5 طبقه منفی پارکینگ و انباری ، 1 طبقه لابی و مشاعات و 25 طبقه مثبت واحدهای مسکونی است. در این پروژه برای هریک از طبقات 8 واحد و مجموع 208 واحد مسکونی در 3 تیپ 130- 150 و 160 متری در حال ساخت می باشد. امکانات پروژه مروارید دو عبارتند از؛ پارکینگ و انباری جهت هر واحد مسکونی، لابی و لابی من تمام وقت، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، آسانسور نفر و باربر، سیستم مدیریت ساختمان BMS، سیستم Bus Duct، سیستم اعلام و اطفاء حریق، صاعقه گیر، تهویه مطبوع (فن کوئل سقفی توکار- چیلر موتورخانه مرکزی)، شوتینگ زباله، هلی پد، اتصال فیبر نوری، نقاشی واحدها، درب ضدسرقت و شیرآلات. پروژه مروارید دو به لحاظ پیشرفت فیزیکی روند قابل قبولی داشته و طبق برآورد و اعلام سازنده، این پروژه در تاریخ 25 دی ماه 1401 به اعضا تحویل خواهد شد. امتیاز واحدهای این پروژه در زمره امتیازهای مطمئن در منطقه 22 بوده و در هر مرحله برای خریداران و سرمایه گذارانش سود قابل قبولی داشته و همچنان دارد.

پروژه میلان سومین پروژه شرکت نامی اریکه پارسیان در منطقه 22 است. پروژه سه یا میلان در تاریخ اول شهریورماه 1399 در زمینی با زیربنای 45 هزار مترمربع واقع در منطقه 22، شهرک دانشگاه شریف، تقاطع بلوار اردستانی و بزرگراه حکیم (شهید همدانی) آغاز بکار نمود. این پروژه در قالب 4 بلوک (2 بلوک دوقلو) 26 طبقه شامل 4 طبقه منفی جهت پارکینگ و انباری، 1 طبقه لابی و مشاعات و 21 طبقه فوقانی مسکونی تعریف شده است که در هر طبقه 2 واحد و در مجموع 168 واحد مسکونی در سه تیپ با متراژهای 137.5- 173.5 و 177 مترمربع (دو، سه وچهارخوابه) بوده و دارای امکانات نظیر؛ پارکینگ و انباری جهت هر واحد مسکونی، آسانسور نفر و باربر، سیستم Bus Duct، سیستم اعلام و اطفاء حریق، صاعقه گیر، تهویه مطبوع (فن کویل سقفی توکار- چیلر موتورخانه مرکزی)، شوتینگ زباله، هلی پد، صائقه گیر، نظارت تصویری، اتصال فیبر نوری، نقاشی واحدها، درب ضدسرقت و شیرآلات است. امتیاز واحدهای پروژه میلان نیز همچون دو پروژه قبلی با استقبال خوبی روبرو شده است و جهت سرمایه گذاری و سکونت متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده و البته موقعیت مکانی پروژه میلان نقطه قوت آن نسبت به پروژه های قبلی این شرکت است. تاریخ تحویل پروژه میلان از سوی سازنده اول شهریورماه 1404 اعلام شده است که با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه و سرعت کار سازنده کاملا در دسترس می باشد.

شرکت ساختمانی نامی اریکه پارسیان در طول سالها فعالیت حرفه ای علاوه بر اعتماد مشتریان-که البته دستاورد کمی نیست- موفق به کسب جوایز و افتخارات بیشماری شده است که ذکر تمامی آنها از گنجایش این مطلب خارج است.

چندی پیش این شرکت جهت شروع پروژه چهارم خود اقدام به ثبت نام جهت عضوگیری نمود که به فاصله چند ساعت خیل عظیمی از اعضای پروژه های قبلی و سرمایه گذارانی که با این سازنده آشنا هستند اقدام به ثبت نام نمودند که این امر به خوبی گواه بر اصالت نام و عملکرد یک سازنده می باشد. البته هنوز اطلاعاتی از پروژه چهارم از سوی شرکت نامی اریکه پارسیان اعلام نشده است و تلقی اینجانب بر این است که این ثبت نام بیشتر اقدامی جهت محک بازار و تقاضا بود، با منظور تصمیم گیری درباره زمان شروع چهارمین پروژه و البته بهانه ای برای ما که مروری داشتیم بر عملکرد و پروژه های شرکت ساختمانی نامی اریکه پارسیان به عنوان سازنده برتر هفته بیست و دوم سال 1400 در بخش “برترین های هفته” دانشنامه آندلس.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی