تعاونی مسکن مرکزی نیروی هوایی ارتش

شاید بتوان پروژه H2 را یکی از بهترین پروژه های منطقه 22 دانست. این پروژه که توسط تعاونی مسکن مرکزی نهاجا در پهنه C شهرک چیتگر در حال ساخت می باشد، از معدود برج هایی است که پیشرفتی مطابق با برنامه زمان بندی داشته است.

تعاونی سازنده، پروژه ای دیگر با عنوان B6 را نیز در پهنه A شهرک چیتگر در دست ساخت دارد. برج B6 متعلق به خلبانان نیروی هوایی است و از آنجاییکه تعاونی مسکن مرکزی نیروی هوایی ارتش، پروژه خلبانان را پیش از پروژه H2 آغاز کرده و در آن پروژه کارنامه خوبی از خود بجای گذاشته بود، لذا متقاضیان حضور در پروژه H2 از همان بدو امر قادر بودند عملکرد تعاونی سازنده در این برج را نیز پیش بینی نمایند که صد البته تعاونی از این پروژه نیز سربلند بیرون آمد و علاوه بر حفظ کیفیت، سرعت مورد قبولی نیز به لحاظ پیشرفت فیزیکی کار از خود نشان داد.

پروژه H2 در قالب یک برج 29 طبقه (3 طبقه منفی پارکینگ، طبقه همکف لابی و مشاعات و 25 طبقه فوقانی مسکونی) تعریف شده است. برای این برج واحدهایی با 4 متراژ متفاوت 75، 105، 110 و 125مترمربع در نظر گرفته شده است که تمامی این واحدها دارای نقشه ای بدون نقص بوده و در هر یک از طبقات این برج تمامی متراژها موجود می باشند.

در این پروژه واحدهای با متراژ 75 مترمربع در دو تیپ مختلف با یک و دو خواب طراحی شده است که اعضا می توانند بر اساس سلیقه و صلاح دید خود تیپ مورد نظر را انتخاب نمایند. واحدهای با متراژ  105 و 110 مترمربع دو خوابه طراحی شده اند. این واحدها جنوبی بوده و رو به باغ گیاه شناسی و پارک چیتگر می باشند. واحدهای با متراژ 125 مترمربع نیز سه خوابه بوده و دو نبش طراحی شده اند، این واحدها از دو سمت جنوب غربی و جنوب شرقی نورگیری دارند.

تعاونی مسکن مرکزی نهاجا در زمان شروع پروژه، قیمت تمام شده برای هر متر مربع بنای مفید را 2.2 میلیون و 1.2 میلیون هم برای هر مترمربع بنای غیر مفید اعلام کرده بود که در همان زمان نیز قیمتی مناسب و معقول بود و از جمله نکات مثبت پروژه به حساب می آمد.

تعاونی سازنده به لحاظ قسط گیری و جدیت در تامین مالی پروژه، یکی از قاطع ترین تعاونی ها بوده و شیوه سختگیرانه ای در برخورد با اعضا دارد. بدین ترتیب که اگر عضوی در موعد مقرر قسط خود را پرداخت ننماید، پس از 10 روز یک اخطاریه از سوی تعاونی برای وی صادر خواهد شد که در صورت عدم پرداخت پس از 20 روز اخطاریه دوم ارسال شده و اگر تا 30 روز، قسط همچنان پرداخت نگردد، تعاونی این اختیار را خواهد داشت تا قرارداد را بصورت یکطرفه فسخ و نیمی از امتیاز را به دیگر اعضای نیروی هوایی که در صف متقاضیان هستند واگذار نموده و نیم دیگر واریزی را به فرد بازگرداند.

از دیگر فعالیت های انجام گرفته از سوی تعاونی مسکن مرکزی نهاجا که موجب شاخص شدن این تعاونی و پروژه H2 بوده است، ایجاد پروفایلی شخصی برای هر یک از اعضا در سایت تعاونی می باشد که اعضا می توانند با مراجعه به این پروفایل، وضعیت واریزی های خود و همچنین اولویت انتخاب طبقه هایشان را مشاهده نمایند. بدین معنا که مالکین واحدها با هر نوبت واریز اقساط می توانند وضعیت اولویت بندی های خود را مشاهده نموده و هرگونه تغییرات مثبت یا منفی جایگاهشان را رصد نماید.

کلام آخر؛ برج H2 با توجه به قیمت تمام شده و مبلغ اعلامی برای امتیاز واحدها و نیز در مقام مقایسه با دیگر پروژه های مشابه، یکی از مناسب ترین و بهترین پروژه های موجود در منطقه می باشد. همچنین از آنجاییکه تمامی واحدهای این پروژه دارای دفترچه مالکیت و قابل استعلام بوده و نقل و انتقالات مربوط به این واحدها در دفتر تعاونی انجام می پذیرد، لذا امنیت و سلامت این پروژه نیز قابل تضمین بوده و می توان این پروژه را گزینه مناسبی جهت سکونت و یا سرمایه گذاری دانست.

نگارنده؛ بزرگمهر کیانی